1. Відповідно до п.3 ч.1 ст. 11 Закону України «Про міліцію» міліції надаються права: «3) викликати громадян і службових осіб у справах про злочини та у зв'язку з матеріалами, що знаходяться в її провадженні, в разі ухилення без поважних причин від явки за викликом піддавати їх приводу у встановленому законом порядку». Єдиним достовірним фактом наявності матеріалів в провадженні є реєстрація їх в журналі реєстрації заяв і повідомлень про злочини або журналі обліку інформації відповідного органу з присвоєнням відповідного реєстраційного номеру та зазначення посади прізвища та звання особи, яка здійснила таку реєстрацію. – Таким чином для виклику та відібрання пояснень є одна важлива передумова - реєстрація матеріалів перевірки в ЖРЗПЗ або ЖОІ.
2. Відповідно до положення «Про державну службу боротьби з економічною злочинністю» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.1993 року № 510, на яке посилаються працівники ДС БЕЗ при вимозі документів, встановлено, що «Підрозділи Державної служби боротьби з економічною злочинністю користуються правами, передбаченими законами України "Про міліцію" ( 565-12 ), "Про оперативно-розшукову діяльність" ( 2135-12 ), Кримінально-процесуальним кодексом ( 1001-05, 1002-05, 1003-05). Зокрема, за наявності даних про порушення законодавства, що регулює фінансову, господарську та іншу підприємницьку діяльність, які тягнуть за собою кримінальну відповідальність, працівники Державної служби боротьби з економічною злочинністю мають право» вимагати документи зазначені у запиті. Зазвичай даних, які б свідчили про порушення Законодавства, які тягнуть за собою кримінальну відповідальність відсутні, а тому вимога про надання документів є протиправною і задоволенню не підлягає.
3. Відповідно до п.24 ч.1 ст.11 Закону України «Про міліцію» міліції надане право: «вимагати від керівників підприємств, установ і організацій пояснення по фактах порушення законодавства, перевірка додержання якого віднесена до компетенції міліції, а також у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, проводити перевірки по фактах порушення законодавства, контроль за додержанням якого віднесено до компетенції міліції, вимагати проведення інвентаризацій і ревізій відповідних сфер фінансово-господарської діяльності. Органи міліції вправі приступити до проведення перевірки суб'єктів господарської діяльності за умови наявності направлення на перевірку, яке складається за формою, встановленою Міністерством внутрішніх справ України. У направленні на перевірку зазначаються дата його видачі, назва підрозділу міліції, мета, вид, підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб підрозділу міліції, які проводитимуть перевірку.
Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника підрозділу міліції, скріпленого печаткою органу міліції; за рішенням суду в присутності понятих та керівників підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, щодо яких проводиться перевірка, витребувати і вилучати оригінали документів, що свідчать про правопорушення, зразки сировини і продукції, а до ухвалення такого рішення суду - в присутності понятих та керівників підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, щодо яких проводиться перевірка, вивчати документи, що свідчать про правопорушення, за рахунок відповідного органу міліції робити з них копії із залишенням особам, щодо яких проводиться перевірка, опису документів, з яких виготовлено копії, опечатувати каси, склади та архіви на термін не більше 24 годин з моменту такого опечатування, зазначеного в протоколі;» – Інколи працівники міліції надають направлення на перевірку діяльності підприємтсва, але там зазвичай не зазначено підстави перевірки та питання які треба зясувати під час неї, а також не зазначаються співробітники уповноважені на таку перевірку та данні їх службових посвідчень.
Аналізуючи вищевикладені норми Законів можна зробити висновок, що 90% перевірок порушують ці ж самі норми, а отже є підстави зупинити таке свавілля.
І памятайте: відстоюйте свої інтереси, бо ніхто крім Вас цього не зробить.