Великий резонанс у суспільстві викликало прийняття Податкового кодексу України, і це зрозуміло – адже вперше в історії нашої держави всі нормативні акти, що регулюють сплату до бюджету податків та зборів, зібрано в єдиному документі. Враховуючи, що загальносвітові кризові явища в економіці не обминули Україну, впровадження кодексу проходить у дуже стислі терміни і зовсім не залишає часу на “розкачку” у вивченні його норм. Тому навчатися у щоденному режимі доводиться податківцям разом із платниками податків.
Ірпінська ОДПІ провела черговий тематичний – семінар-практикум з вивчення положень Податкового кодексу країни для платників податків. Участь у семінарі взяли Перший заступник начальника Ірпінської ОДПІ Шавло І.А., заступник начальника - начальник управління оподаткування фізичних осіб Ступак Л.В., начальник управління оподаткування юридичних осіб Мусієнко В.П., заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування ПДВ Титенко О.М ,завідувач сектору адміністрування податку на прибуток Дем’янчук Ж.М., завідувач сектору адміністрування платежів землекористування ,місцевих податків і зборів, ресурсних платежів по Ірпінської ОДПІ Омельяненко Н.В., завідувач сектору масово-розяснювальної роботи та звернень громадян Саєнко І.Е. , провідні фахівці Ірпінської ОДПІ.
Звертаючись до учасників семінару, Шавло І.А. подякувала за спільний результат у наповненні бюджету у 2011 році і висловила сподівання, що знання вимог Податкового кодексу України допоможе платникам податків збільшити фінансові результати власної діяльності і обсяг платежів до бюджету у поточному році. Вона підкреслила, що з метою уникнення суперечок та непорозумінь при адмініструванні податку на прибуток та під час прийому звітності державною податковою службою проводиться широкомасштабна семінарська кампанія. Вона докладно розповіла про основні положення кодексу , детально зупинившись на основних податках, справляння яких докорінно змінилося, та відповіла на численні запитання аудиторії.
Завідувач сектору адміністрування податку на прибуток Дем’янчук Ж.М. ознайомила присутніх з основними змінами в адмініструванні та справлянні податку на прибуток підприємств, а також розповіла про податкові періоди, наближення податкового та бухгалтерського обліку, визначення та склад доходів, заборони та обмеження на витрати, нарахування амортизації на основні засоби, перехід на новий податковий облік основних засобів, механізм обліку податкових збитків, та хто має право на „податкові канікули”.
Продовжуючи захід заступник начальника-начальник управління оподаткування фізичних осіб Ступак Л.В. доповіла присутнім,що нещодавно Урядом схвалено законопроект щодо змін до Податкового кодексу в частині реформування спрощеної системи оподаткування.
Відповідно до законопроекту, запропоновано поділ фізичних осіб-підприємців на три категорії.
До першої буде віднесено осіб, які не використовують працю найманих осіб та обсяг доходу яких не перевищує 150 мінімальних заробітних плат (близько 150 тис. грн.). Для таких підприємств встановлюється ставка податку в межах від 1 до 10 % мінімальної заробітної плати (10-100 грн).
Друга категорія – особи, які використовують працю не більше 10 найманих осіб, а обсяг доходу не перевищує 1 000 мінімальних заробітних плат (близько 1 млн.грн.). Ставка – від 2 до 20 % мінімальної заробітної плати (20-200 грн).
Ставка для третьої категорії – 3% від отриманої виручки за умови сплати ПДВ або 5% без сплати ПДВ. До неї належать особи, які мають не більше 10 найманих осіб та обсяг доходу не перевищує 2 000 мінімальних заробітних плат (близько 2 млн. грн.).
У разі отримання доходу з порушенням вимог застосування спрощеної системи передбачено оподаткування за ставкою податку у розмірі 15 відсотків – для платників першої та другої категорії та за подвійною ставкою податку – для платників третьої категорії. Мова йде про застосування платником податку іншого способу розрахунків, провадження діяльності, не зазначеної у свідоцтві, перевищення граничного обсягу доходу тощо.
Законопроект також визначає випадки анулювання органами податкової служби свідоцтва платника єдиного податку, зокрема, у випадку виникнення податкової заборгованості зі сплати податку, провадження господарської діяльності, на яку не поширюється спрощена система, перевищення граничного обсягу доходу тощо.
Таким чином законопроектом передбачено послаблення фіскального навантаження на бізнесове коло, розширення економічних можливості для ведення підприємницької діяльності та спрощення механізму адміністрування податків.
Провідні фахівці поінформували учасників семінару про останні зміни внесенні в окремі підрозділи Податкового кодексу України зокрема, ознайомили з листом ДПА України від 06.04.2011р.№9497/7/16/1517 щодо правильності адміністрування процедури виписування, видачі і отримання податкових накладних, тощо.
Присутня на семінарі завідувач сектору масово – роз’яснювальної роботи та звернень громадян Саєнко І.Е. розповсюдила серед присутніх власну друковану продукцію, розповіла про порядок розгляду звернень та проведення особистих прийомів громадян в органах державної податкової служби України. Вона в своїй доповіді акцентувала увагу присутніх на тому, що з метою реалізації норм Податкового кодексу України, в ДПА України розроблено та затверджено наказ від 25.01.2011 року за №42, яким затверджено Порядок визначення відповідності платника податку критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість. До слухачів був наведений перелік критеріїв, яким повинен відповідати платник, щоб отримати право на автоматичне відшкодування ПДВ.
Докладно доповіла слухачам всю процедуру отримання сертифікату електронного цифрового підпису, необхідного для подання звітності в електронному вигляді, та надала перелік документів, необхідних для отримання сертифікату, а також проінформували про вартість надання таких послуг.
Відповідаючи на запитання присутніх, зауважила, що найактуальнішу інформацію з питань податкового законодавства платники податків можуть отримати на сторінках журналу “Вісник податкової служби України” та офіційному веб – сайті ДПА України(www.sta.gov.ua).
Наприкінці заходу відбулися кулуарні дебати. Кожен бажаючий мав змогу отримати відповідь на власне запитання особисто від фахівця Ірпінської ОДПІ. Крім того, слухачі активно спілкувалися між собою, ділячись досвідом та практичними порадами.
Слід підкреслити, що і представники бізнесу, і співробітники Ірпінської ОДПІ погодилися, що проведення таких тематичних заходів є вкрай важливим для кожного з них. Адже вони допомагають визначити коло питань, які хвилюють платників податків, та негайно їх вирішити.
Ірпінська ОДПІ провела черговий тематичний – семінар-практикум з вивчення положень Податкового кодексу країни для платників податків. Участь у семінарі взяли Перший заступник начальника Ірпінської ОДПІ Шавло І.А., заступник начальника - начальник управління оподаткування фізичних осіб Ступак Л.В., начальник управління оподаткування юридичних осіб Мусієнко В.П., заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування ПДВ Титенко О.М ,завідувач сектору адміністрування податку на прибуток Дем’янчук Ж.М., завідувач сектору адміністрування платежів землекористування ,місцевих податків і зборів, ресурсних платежів по Ірпінської ОДПІ Омельяненко Н.В., завідувач сектору масово-розяснювальної роботи та звернень громадян Саєнко І.Е. , провідні фахівці Ірпінської ОДПІ.
Звертаючись до учасників семінару, Шавло І.А. подякувала за спільний результат у наповненні бюджету у 2011 році і висловила сподівання, що знання вимог Податкового кодексу України допоможе платникам податків збільшити фінансові результати власної діяльності і обсяг платежів до бюджету у поточному році. Вона підкреслила, що з метою уникнення суперечок та непорозумінь при адмініструванні податку на прибуток та під час прийому звітності державною податковою службою проводиться широкомасштабна семінарська кампанія. Вона докладно розповіла про основні положення кодексу , детально зупинившись на основних податках, справляння яких докорінно змінилося, та відповіла на численні запитання аудиторії.
Завідувач сектору адміністрування податку на прибуток Дем’янчук Ж.М. ознайомила присутніх з основними змінами в адмініструванні та справлянні податку на прибуток підприємств, а також розповіла про податкові періоди, наближення податкового та бухгалтерського обліку, визначення та склад доходів, заборони та обмеження на витрати, нарахування амортизації на основні засоби, перехід на новий податковий облік основних засобів, механізм обліку податкових збитків, та хто має право на „податкові канікули”.
Продовжуючи захід заступник начальника-начальник управління оподаткування фізичних осіб Ступак Л.В. доповіла присутнім,що нещодавно Урядом схвалено законопроект щодо змін до Податкового кодексу в частині реформування спрощеної системи оподаткування.
Відповідно до законопроекту, запропоновано поділ фізичних осіб-підприємців на три категорії.
До першої буде віднесено осіб, які не використовують працю найманих осіб та обсяг доходу яких не перевищує 150 мінімальних заробітних плат (близько 150 тис. грн.). Для таких підприємств встановлюється ставка податку в межах від 1 до 10 % мінімальної заробітної плати (10-100 грн).
Друга категорія – особи, які використовують працю не більше 10 найманих осіб, а обсяг доходу не перевищує 1 000 мінімальних заробітних плат (близько 1 млн.грн.). Ставка – від 2 до 20 % мінімальної заробітної плати (20-200 грн).
Ставка для третьої категорії – 3% від отриманої виручки за умови сплати ПДВ або 5% без сплати ПДВ. До неї належать особи, які мають не більше 10 найманих осіб та обсяг доходу не перевищує 2 000 мінімальних заробітних плат (близько 2 млн. грн.).
У разі отримання доходу з порушенням вимог застосування спрощеної системи передбачено оподаткування за ставкою податку у розмірі 15 відсотків – для платників першої та другої категорії та за подвійною ставкою податку – для платників третьої категорії. Мова йде про застосування платником податку іншого способу розрахунків, провадження діяльності, не зазначеної у свідоцтві, перевищення граничного обсягу доходу тощо.
Законопроект також визначає випадки анулювання органами податкової служби свідоцтва платника єдиного податку, зокрема, у випадку виникнення податкової заборгованості зі сплати податку, провадження господарської діяльності, на яку не поширюється спрощена система, перевищення граничного обсягу доходу тощо.
Таким чином законопроектом передбачено послаблення фіскального навантаження на бізнесове коло, розширення економічних можливості для ведення підприємницької діяльності та спрощення механізму адміністрування податків.
Провідні фахівці поінформували учасників семінару про останні зміни внесенні в окремі підрозділи Податкового кодексу України зокрема, ознайомили з листом ДПА України від 06.04.2011р.№9497/7/16/1517 щодо правильності адміністрування процедури виписування, видачі і отримання податкових накладних, тощо.
Присутня на семінарі завідувач сектору масово – роз’яснювальної роботи та звернень громадян Саєнко І.Е. розповсюдила серед присутніх власну друковану продукцію, розповіла про порядок розгляду звернень та проведення особистих прийомів громадян в органах державної податкової служби України. Вона в своїй доповіді акцентувала увагу присутніх на тому, що з метою реалізації норм Податкового кодексу України, в ДПА України розроблено та затверджено наказ від 25.01.2011 року за №42, яким затверджено Порядок визначення відповідності платника податку критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість. До слухачів був наведений перелік критеріїв, яким повинен відповідати платник, щоб отримати право на автоматичне відшкодування ПДВ.
Докладно доповіла слухачам всю процедуру отримання сертифікату електронного цифрового підпису, необхідного для подання звітності в електронному вигляді, та надала перелік документів, необхідних для отримання сертифікату, а також проінформували про вартість надання таких послуг.
Відповідаючи на запитання присутніх, зауважила, що найактуальнішу інформацію з питань податкового законодавства платники податків можуть отримати на сторінках журналу “Вісник податкової служби України” та офіційному веб – сайті ДПА України(www.sta.gov.ua).
Наприкінці заходу відбулися кулуарні дебати. Кожен бажаючий мав змогу отримати відповідь на власне запитання особисто від фахівця Ірпінської ОДПІ. Крім того, слухачі активно спілкувалися між собою, ділячись досвідом та практичними порадами.
Слід підкреслити, що і представники бізнесу, і співробітники Ірпінської ОДПІ погодилися, що проведення таких тематичних заходів є вкрай важливим для кожного з них. Адже вони допомагають визначити коло питань, які хвилюють платників податків, та негайно їх вирішити.