» » » Психофізична розгальмованість і розлад уваги

Психофізична розгальмованість і розлад уваги

В наш час, батьків та педагогів, хвилює така актуальна і небезпечна проблема, як психофізична розгальмованість і розлад уваги, тобто гіперактивність дитини. Адже 20-40% дітей шкільного віку мають первинні симптоми: дефіцит уваги, імпульсивність, гіперактивність, що виявляються у злобливості, асоціальних поведінкових виявах, непередбачуваності, проблемами в навчанні.

Коли виникає психофізична розгальмованість, які причини виникнення?

Перші прояви психофізичної розгальмованості спостерігаються у віці до 7 років і частіше зустрічаються у хлопчиків.
Є багато думок про причини виникнення психофізичної розгальмованості. Розглянемо їх:
1. Здоров’я батьків: мігрень, алергія, астма спричиняють прояви психофізичної розгальмованості, а також у матері оперативні пологи (кесаревий розтин).
2. Генетична: у хлопчиків психофізична розгальмованість спостерігається частіше, ніж у дівчаток.
3. Помилки у вихованні: вседозволеність.
4. Погрішності у харчуванні: недостатність жирних кислот і поживних речовин, вживання великої кількості шоколаду, цукру, яєць.

Критерії визначення психофізичної розгальмованості

Дефіцит уваги
1. Неможливість надовго сконцентруватися.
2. «Забудькуватість».
3. Труднощі в самоорганізації.
4. Часта втрата особистих речей.
5. Нездатність чути звертання оточуючих.
6. Уникання нудних занять або тих, що потребують розумових зусиль.

Імпульсивність
1. Надмірна балакучість.
2. Погане зосередження уваги.
3. Перебивання оточуючих при спілкуванні.
4. Не контрольованість своїх дій.
5. Відсутність керування своєю поведінкою.

Гіперактивність
1. Підвищена збудливість.
2. Часті прояви агресії.
3. Прагнення до небезпечних вчинків без усвідомлення наслідків.
4. Непосидючість навіть протягом короткотривалого часу.
5. Короткочасний сон.
6. Нетерплячість.

Виховання та навчання дитини з психофізичною розгальмованісті і розладом уваги

На допомогу батькам ми подаємо узагальнені рекомендації щодо організації виховання та навчання дітей з психофізичною розгальмованістю і розладом уваги діагностованими практичним психологом, консультантами психолого-медико-педагогічної консультації. Рекомендації максимально конкретизовані.

Дитина з психофізичною розгальмованістю і розладом уваги повинна бути обстежена психоневрологом для уточнення діагнозу і за необхідністю пролікуватися медикаментозно. Потрібно виконати всі рекомендації лікарів і потім звернутися до психолога або в психолого-медико-педагогічну консультацію, бо в домашніх умовах провести продуктивну корекцію неможливо.

Пам’ятка для дорослих:

1. Дуже важливо набратися терпіння і врівноваженості.
2. Обов’язково повинно бути дотримання режиму дня.
3. Працювати з дитиною на початку дня, а не ввечері.
4. Зменшити навантаження дитини.
5. Використовувати елементи дотику, погладжування, масажу.
6. Давати чіткі, конкретні інструкції.
7. Надавати дитині можливість вибору.
8. Розмовляти з дитиною спокійно, без крику.
9. Частіше працювати з пазлами та фарбами.
10. Уникати великого скупчення людей.
11. Оберігати дитину від втоми.
12. Давати дитині можливість витрачати надмірну енергію.
13. Перегляд телепрограм та робота за комп’ютером - звести до мінімуму.

Важливо пам’ятати, що в основі психофізичної розгальмованості і розладі уваги лежать органічні порушення, в яких дитина не винна.
При допомозі батьків, комплексній компенсаторній роботі і психотерапії вищезгадані розлади до 14—15 років зникають.


Допомогу дітям з особливостями розвитку надає Ірпінська міська психолого-медико-педагогічна консультація, яка розташована в Ірпінській загальноосвітній школі №3 (вул. Жовтнева, 129-А, тел. 95-440).

Хто хоче отримати інформацію про навчання та виховання дітей з особливостями розвитку, отримати консультацію щодо розвитку дитини може звернутися у Ірпінську психолого-медико-педагогічну консультацію.

Основними завданнями Ірпінської міської психолого-медико-педагогічної консультації є:
· своєчасне виявлення дітей з відхиленням та вадами розвитку;
· діагностико - психологічне обстеження дітей з метою виявлення порушень, встановлення діагнозу і визначення шляхів корекції розвитку дитини;
· профілактика та корекція порушень психофізичного розвитку;
· консультативна допомога вчителям, які працюють з дітьми, які мають особливості психофізичного розвитку та консультативно-методичний супровід сімей, які виховують дитину з важкою патологією.


Кожна дитина має бути щасливою.
Тимошенко-Ушакова Діна Борисівна, завідуюча Ірпінської міської психолого-медико-педагогічної консультації 
  0
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.