Буча новини міста, Буча сайт » міська юстиція » Як скласти та зареєструвати своє звернення

Як скласти та зареєструвати своє звернення

У нашій країні зверненням присвячено цілий Закон України «Про звернення громадян». Під зверненнями громадян розуміють викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

Скарга — це звернення з вимогою про відновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями різних органів влади, організаціями і посадовцями.

Заява — це звернення із проханням про сприяння в реалізації законних прав та інтересів громадян, а також повідомлення про порушення законодавства чи недоліки в роботі органів влади та організацій.

Пропозиція (зауваження) — звернення, у якому висловлюється порада, рекомендація щодо діяльності органів влади та організацій.

Оскільки кожен вид звернення має свій зміст і порядок розгляду, то правильніше кожне своє звернення називати відповідною назвою — або скаргою, або заявою, або пропозицією.

Складаючи звернення:
- починайте його зі слів «Шановний» і закінчуйте «З повагою»;
- в одному зверненні краще торкатися одного питання, якщо питань багато — напишіть кілька звернень з кожного окремого питання;
- спочатку викладіть стисло зміст та історію вирішення Вашої проблеми із посиланнями на відповідність Ваших вимог законодавчим актам, або, навпаки, на суперечність їм дій організації, на яку Ви скаржитеся;
- в кінці текст звернення повинен мати чіткі вимоги-побажання, а не розмиті «просимо розібратися»;
- у ідеалі обсяг звернення не має перевищувати однієї сторінки стандартного А4 формату;
- після тексту самого звернення слід написати слово «Додатки» і письмово перерахувати (та додати до звернення) копії рішень, що оскаржуються, і копії відповідей інших установ, до яких Ви вже раніше зверталися зі свого питання, а також кількість їхніх сторінок (листів).

Звернення має бути обов'язково підписаним Вами із вказівкою Ваших прізвища, імені, по батькові, містити дані про Ваше місце проживання, а також дату. Без цих відомостей звернення визнається анонімним і обов'язковому розгляду не підлягає.

У будь-якому випадку Ви повинні скласти свої звернення у кількості не менше, ніж 2-а примірники — один примірник відправиться до адресата, а другий, з відміткою про реєстрацію-вручення, залишиться у Вас на руках.

Є два основні способи подання документації:

Перший — реєстрація в канцелярії установи, до якої Ви віддаєте два примірники своєї заяви.
Одна заява залишається в канцелярії (або приймальні, або у особи, відповідальної за приймання заяв), а на іншому працівник канцелярії повинен вказати дату надходження документа, поставити свій підпис, зазначити прізвище та ініціали і поставити штамп із вхідним номером. Після цього Ви можете забрати свій примірник. Не забудьте до того ж запитати номер телефону, за яким Ви зможете дізнатися, кому Ваш лист скеровано для розгляду.
Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому ухваленню і розгляду.
Але якщо працівник канцелярії відмовляється прийняти Вашу заяву, тоді спочатку спробуйте поспілкуватися безпосередньо з начальником канцелярії або безпосередньо з керівником організації з метою належної реєстрації звернення.

Інший варіант надсилання кореспонденції — рекомендованим листом з отриманням повідомлення про вручення.

Ще один варіант (у разі відмови прийняти Ваше звернення) — скласти разом із двома своїми колегами акт про те, що такий - то співробітник відмовився прийняти Вашу заяву, а потім звернутися зі скаргою до місцевої прокуратури, оскільки в її прямій компетенції знаходиться контроль за виконання Закону «Про звернення громадян».

Відповідно до статті 20 вищезазначеного Закону України «Про звернення громадян», Ви маєте отримати письмову відповідь на свою заяву:
- негайно або не пізніше 15-ти днів — якщо питання не вимагає додаткового вивчення;
- протягом місяця — це стандартний термін;
- до 45-ти днів — якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідної установи визначає необхідний термін для його розгляду (але не пізніше 45 днів), про що повідомляється заявникові.

Органи влади або посадовці повинні уважно розібратися у Вашому зверненні. За необхідністю — запитати додаткові документи або скерувати працівників на місця для перевірки. Про своє рішення з Вашого питання вони повинні повідомити Вас, до того ж відповідь за наслідками розгляду дається тим органом, який отримав звернення і в компетенцію якого входить рішення зазначених у заяві питань.

При розгляді забороняється скеровувати скарги громадян для розгляду тим органам або посадовцям, дії або рішення яких оскаржуються!
Але ця заборона стосується тільки скарг, тому правильно іменуйте свої документи — як скарги.

У задоволенні Ваших вимог адресат може відмовити, але у такому разі його відповідь повинна містити посилання на законодавство, виклад мотивів відмови і роз'яснення порядку оскарження ухваленого рішення.

Якщо Вами в строк не отримана відповідь на Ваше звернення, тоді можете сміливо з приводу даного порушення звертатися до місцевої прокуратури.
Якщо Ви отримали відписку, яка не дає відповіді на Ваше запитання, спробуйте звернутися до цього чиновника ще раз — у повторному зверненні наведіть отриману відповідь і свої претензії до нього. Якщо і вдруге його відповідь Вас не влаштує, зверніться до органу або до посадовця, які знаходяться вище, — викладіть історію питання, додавши всі необхідні документи, у тому числі і відповідь на своє попереднє звернення.

Бучанське міське управління юстиції
 Інші новини по темі:
Звернення громадян в запитаннях та відповідях

Звернення громадян в запитаннях та відповідях

законодавтство
«Питання додержання прав громадян на звернення залишаються в регіоні проблемними»

«Питання додержання прав громадян на звернення залишаються в регіоні проблемними»

Буча та регіон
Робота прокуратури зі зверненнями громадян

Робота прокуратури зі зверненнями громадян

Прокуратура м. Ірпеня
Порядок реагування органів виконавчої влади на електронні звернення громадян

Порядок реагування органів виконавчої влади на електронні звернення громадян

законодавтство
Суттєві зміни в діяльності органів прокуратури у зв’язку з прийняттям Закону України «Про прокуратуру»

Суттєві зміни в діяльності органів прокуратури у зв’язку з прийняттям Закону України «Про прокуратуру»

Прокуратура м. Ірпеня
Розгляд звернень громадян - важлива складова діяльності ДФС України

Розгляд звернень громадян - важлива складова діяльності ДФС України

Публікації
Розгляд звернень громадян прокуратурою

Розгляд звернень громадян прокуратурою

Прокуратура м. Ірпеня
Ірпінська ОДПІ: Розгляд звернень громадян та реалізації права на отримання публічної інформації

Ірпінська ОДПІ: Розгляд звернень громадян та реалізації права на отримання публічної інформації

Публікації
Зверненню громадян - належна увага! Ірпінська ОДПІ

Зверненню громадян - належна увага! Ірпінська ОДПІ

Публікації
Ірпінська ОДПІ про звернення громадян

Ірпінська ОДПІ про звернення громадян

Публікації
Податкова:  Змінено номер телефону сервісу "Пульс"

Податкова: Змінено номер телефону сервісу "Пульс"

Публікації
Кому скаржитися на ЖЕК?

Кому скаржитися на ЖЕК?

статті
Податкова: Про звернення громадян та доступ до публічної інформації

Податкова: Про звернення громадян та доступ до публічної інформації

Публікації
Особистий прийом прокурором міста Ірпеня

Особистий прийом прокурором міста Ірпеня

Прокуратура м. Ірпеня
24 березня першим заступником прокурора області  заплановано виїзд до  прокуратури міста Ірпеня

24 березня першим заступником прокурора області заплановано виїзд до прокуратури міста Ірпеня

Прокуратура м. Ірпеня
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 370 днів з дня публікування.