» » 29 серня: ДЕНЬ АВІАЦІЇ

29 серня: ДЕНЬ АВІАЦІЇ

АНТК ім. Антонова: історія та сучасність

Відколи людина почала себе усвідомлювати, в неї з’явилася мрія – піднятися у небо так високо, наскільки це можливо. З історії пам’ятаємо, що перші спроби здійснити політ виявилися невдалими. Та минули віки, і людству таки вдалося підкорити повітряний простір: були у космосі, літаки тепер стали швидким і зручним видом транспорту, а авіаційний комплекс – могутнім стратегічним напрямком у розвитку держави. Україна в авіапромисловості займає лідируючі позиції у світі, адже в нас працюють найкращі конструктори, що мають величезний науковий потенціал. Крім того, на території селища Гостомель розташований аеродром «Київ-Антонов», що є одним з підрозділів всесвітньовідомого авіаційного науково-технічного комплексу імені О.К. Антонова, який був заснований відразу після закінчення війни у 1946 році.

З моменту створення АНТК ім. Антонова було розроблено більше ста типів і модифікацій літаків різного класу та призначення (зокрема велетні «Руслан» та «Мрiя»).

Як же створювалося це підприємство та чим живе воно сьогодні? Напередодні Дня авіації спробуємо пригадати сторінки історії розвитку української авіації, зокрема в Ірпінському регіоні.

Так, 31 травня 1946 року Постановою ЦК ВКП (б) та Ради Міністрів СРСР прийнято рішення колегії МАП про створення Дослідного Конструкторського Бюро (ДКБ – 153) на Новосибірському авіаційному заводі та про призначення Олега Костянтиновича Антонова Головним конструктором. Цією ж постановою ДКБ було дано завдання на створення сільськогосподарського літака СХ-1 (АН-2), перший політ якого відбувся 31 серпня 1947 року.


Влітку 1952 року ДКБ переїжджає до Києва. Тут Олегу Антонову практично з нуля довелося формувати колектив конструкторського бюро. Наприкінці 1953 року підприємство отримало складне завдання по створенню військово-транспортного літака з двома турбогвинтовими двигунами. Для виконання такого завдання не вистачало спеціалістів, приміщень, обладнання. На початку 1954 року колектив прийняв першу групу випускників ХАІ, а також поповнився авіаційними спеціалістами з Києва, Москви, Санкт-Петербургу та інших міст. Завдання було виконано і літак АН-8 злетів 11 лютого 1956 року.

У 1956 році за завданням керівництва СРСР колектив почав створювати літак АН-14, який пізніше отримав народну назву «Бджілка». Перший політ на АН-14 був здійснений 14 березня 1958 року.

У 1959 році в селищі Гостомель почалося будівництво бази для льотних випробувань та «доводки» літаків. За 30 років тут був створений комплекс, який за оснащенням та можливостями рівний провідним льотним центрам європейських держав.

У період 1957-1956 рр. створений пасажирський літак АН-24. В наступне десятиліття на цьому літаку виконувалося до 30 відсотків пасажирських перевезень у Радянському Союзі. А наприкінці 1960 року ДКБ приступило до розробки літака АН-22 «Антей» - першого у світі широкофюзеляжного літака. Він за своїми розмірами перевищував все, що робилося до цього часу в авіації. Перший політ «Антея» відбувся 27 лютого 1965 року.

Розвиваючи ідеї, закладені при створені АН-14, на початку 1970-х років колектив підприємства спроектував і побудував багатофункціональний літак АН-28, який вміщував 17 пасажирів. Його перший політ відбувся 29 січня 1973 року.

У 1976 році спеціально для умов високогір’я та спекотного клімату був створений транспортний літак АН-32. Ці машини стали популярними серед експлуатантів, особливо в Індії, країнах Латинської Америки та Африки. До створення тяжкого дальнього транспортного літака АН-124 «Руслан» колектив приступив у 1971 році, а в 1982 році ця машина вперше піднялася у повітря.

4 квітня 1984 року помер Олег Антонов.

19 листопада підприємству присвоєно ім’я О. К. Антонова.

15 травня 1984 року Генеральним конструктором призначений Петро Васильович Балабуєв. Підприємство приступило до створення універсального надважкого транспортного літака АН-225 «Мрія», призначеного для транспортування крупно габаритних виробів у зібраному стані загальною масою до 250 тонн, зокрема і орбітального корабля ракетно-космічної системи «Енергія-Буран». Зараз АН-225 здійснює комерційні перевезення у складі авіатранспортного підрозділу АНТК ім. О. К. Антонова.

Цей підрозділ був створений у 1989 році, коли підприємство отримало дозвіл уряду СРСР на здійснення комерційних міжнародних перевезень на літаках АН-124. Сьогодні транспортний підрозділ, більш відомий, як авіакомпанія «Авіалінії Антонова», отримав статус національного вантажного перевізника України. Екіпажі та літаки авіакомпанії здійснюють польоти на всі континенти планети.

Нині на фірмі створюється новий регіональний пасажирський літак АН-148 з двома двоконтурними турбореактивними двигунами, який призначений для перевезення 70-80 пасажирів на регіональних та магістральних авіалініях протяжністю 2800-4000 км.

Переваги літаків «Антонів» - надійність конструкції та економічна ефективність, універсальність перевезень. Завдяки цим якостям понад півтори тисячі літаків були експортовані в більше, ніж 50 країн світу. Всього ж побудовано понад 22000 літаків «Антонів».

В останні роки АНТК «Антонов» займається вирішенням проблем перевезення пасажирів не тільки в небі, але й на землі. Із застосуванням авіаційних технологій, алюмінієвих сплавів та композитних матеріалів на фірмі вже створені єдиний у країнах СНД та Східної Європи низькопольний трамвай, сімейство комфортабельних та надійних тролейбусів.


А розроблена спеціалістами АНТК велотехніка «домчала» спортсменів збірної України до золотих медалей Олімпіади-2000 в Сіднеї.

Наразі Авіаційний Науково-Технічний Комплекс імені О.К. Антонова – це досвідчений колектив спеціалістів, конструкторське бюро, великий комплекс випробувальних лабораторій, дослідний завод та льотно-випробувальна база.

Все це дозволяє вирішити завдання будь-якої складності по створенню авіатехніки, а також виготовляти та забезпечувати експлуатаційну підтримку літаків «АН» усіх типів.
газета: "Бучанські новини" №34 від 28 серпня 2009 року
  1
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар