» » Ірпінське АТП замінить маршрутні таксі на нові

Ірпінське АТП замінить маршрутні таксі на нові

Галузь пасажирських перевезень завжди привертала до себе увагу жителів, адже кожен із нас (принаймні, хто немає власного авто) – пасажир. Для більшості маршрутки – це ще й можливість оперативно доїхати на роботу та навчання. Тому природно, що нормальне й доступне функціонування транспорту стало не стільки запорукою комфорту, скільки життєвою необхідністю. Проте, останнім часом ціни на проїзд знову поповзли вгору.

Чим зумовлена така ситуація, чи плануються подальші підвищення та що зміниться в якості надання послуг пасажирам, ми запитали у голови зборів засновників Ірпінського АТП 13250 (підприємство, що здійснює пасажирські перевезення в нашому регіоні) Олега СОТНІКОВА.

- Олеже Леонідовичу, нещодавно зросла вартість проїзду в маршрутках. У зв’язку з чим це сталося?
- Сьогодні – все життя подорожчало, не кажучи вже про вартість паливно-мастильних матеріалів, запчастин, вартість виконання вимог, які висуваються до транспортних засобів органами ДАІ та автоінспекцією Мінтрансу (проходження техоглядів тощо). Ціни на проїзд в громадському транспорті не змінювалися досить довгий час: для таксомоторів – з 2005 року, а для приміських перевезень – з осені 2007 року. А якщо й змінювалися, то лише до граничних показників, які були обумовлені відповідним розпорядженням (тобто, ми їздили дешевше, ніж могли).

Тож, було прийнято рішення підняти ціни на проїзд у таксомоторних маршрутах. Щодо маршрутів, на яких розповсюджується державне регулювання цін (пільгові маршрути), то вартість квитка залишилася незмінною.

- У подальшому ціни продовжуватимуть зростати?
- Я не можу зараз відповісти «так» чи «ні». Проте зазначу, що разом із зростанням цін буде зростати і якість послуг (підвищення комфортності перевезення, місткості транспортних засобів, безпека). Зокрема вже розпочалася заміна рухомого складу АТП і сподіваюся, що найближчим часом даний процес успішно завершиться.

На сьогоднішній день підписано розпорядження виконуючого обов’язки Голови Київської облдержадміністрації В. Вакараша стосовно нової вартості проїзду в приміському сполученні. Там зафіксована ціна (разом із НДС) – 26 коп. пасажиро-кілометр (це стосується маршрутів, на які розповсюджується державне регулювання цін і тарифів). Фактично, якщо така вартість буде на маршрутах загального користування, то в таксомоторному сполученні вона буде дещо вищою. Але складно нині робити якісь прогнози.

- Хто встановлює та регулює цінову політику, підприємства-перевізники?
- Ні, перевізники не визначають вартість проїзду на маршрутах загального користування. Якщо це міські маршрути, то тарифи формують органи місцевої влади, якщо міжрайонні та обласні, то ціни встановлюються згідно розпорядження Київоблдержадміністрації.

- Ви згадали про реорганізацію транспорту. Що саме мається на увазі?
- Мова йде про заміщення мікроавтобусів на автобуси другого класу (від 24-х до 34-х пасажирських місць, підвищена комфортність) в сполученні «Буча-Київ». Та ж процедура відбулася нещодавно й по маршруту «Ірпінь-Київ» (повністю замінений рухомий склад). Автобуси другого класу вже курсують на «Академії» (маршрут №381), у селищі Ворзель. Зараз замінюються на нові маршрутки 381-К, після чого – приступимо до заміни маршруток 381-С, а потім – маршруток, які їздять до Гостомеля.

- Не секрет, що серед жителів є багато скарг на якість пасажирських перевезень на маршруті 18-Д. Більшість з них – цілком справедливі. Чи робитимуться якісь кроки щодо покращення ситуації?
- Стосовно роботи місцевого маршруту 18-Д дійсно є багато питань. Зокрема проблеми зумовлені тим, що проїзд біля Тарного заводу – дуже вузький, тому ми експлуатуємо менші мікроавтобуси. Оскільки ситуація не вирішується, то ми прийняли рішення замінити маршрутки 18-Д на мікроавтобуси ІВЕК, що розраховані на 16 пасажирських місць. Тож, зробимо все від нас можливе, щоб підвищити комфортність пасажирських перевезень.

- Нині не надто стабільна економічна ситуація і будь-яке підприємство переживає нелегкі часи. Чому саме зараз розпочали оновлення автопарку? Невже криза не позначилася на вашій роботі?
- Хочу, щоб читачі розуміли: експлуатація автобусів другого класу обумовлена не лише нашим бажанням, але й умовами, які висуває перед Ірпінським АТП 13250 Київська облдержадміністрація (як замовник цих перевезень) та Міністерство транспорту. І хоча зараз економічно не дуже слушний час, аби впроваджувати зміни, та ми зобов’язані їх виконати. Хоча це й викликає певне незадоволення у деяких власників, тому з’являється багато пліток.

- І серед них – що АТП 13250 хочуть продати, або взагалі закрити?
- Так, зокрема і це. Я також чув такі розмови. Запевню, що ніяких продажів і змін у складі засновників Ірпінського АТП 13250 сьогодні немає. Більше того, ми плідно працюємо, щоб вирішити проблеми, які накопичились з початку року (зокрема й заборгованість по заробітній платі).

Але для мешканців немає значення, хто буде засновниками АТП, адже на них внутрішні питання не позначаться. Головне, щоб надавалися якісні послуги на якісному рухомому складі. Та повторюся, що сьогодні ніяких передумов для зміни власників – немає. Це все – розмови людей, які не можуть і не хочуть зрозуміти, що транспортна галузь рухається вперед і потребує змін на краще.

- Яка нині ситуація з пасажирським перевезення пільгових категорій населення? Чи можуть люди й надалі розраховувати на пільговий проїзд?
- Ці послуги фінансуються коштами державного бюджету шляхом субвенцій місцевим бюджетам. У зв’язку з недофінансуванням, ситуація і в Ірпені, і в Бучі була складною. Тому у нас і з’явилася велика заборгованість по заробітній платі працівникам, бо ціни на проїзд пільговим категоріям ми не змінювали і продовжували надавати послуги. Наразі, завдяки нашим зверненням до Кабінету Міністрів, дане питання стабілізувалося і почали надходити кошти. Тож, пасажирське перевезення пільгових категорій населення продовжує повноцінно здійснюватися.

- Яка процедура облаштування нових зупинок на маршрутах? Чи достатньо жителям письмово звернутися до керівництва АТП і їхнє бажання буде задоволено?
- Ми не вирішуємо питання, де повинні облаштовуватися зупинки. Це справа замовника – міських чи селищних рад. Вони акумулюють побажання жителів, але пропозиції повинні бути розумними – з урахуванням норм державної автомобільної інспекції (віддаленість від поворотів, світлофорів і т.д.). Після цього й визначається оптимальне місце для зупинки (тому ми не можемо облаштовувати зупинки через кожні 20 метрів, де кому заманеться).

Нещодавно було прийнято і надіслано нам рішення по облаштуванню нових зупинок у Бучі вздовж траси Київ-Ковель. Даний документ, разом із супроводжуючим листом, Ірпінське АТП надіслало до обласного ДАІ, на що отримали відповідь: ДАІ не заперечує, аби облаштувати дані зупинки, але потрібно робити «кишені» для заїзду автотранспорту. Місцеві бюджети нині «знекровлені», а «Київоблавтодор», який повинен виконувати ці роботи і мав би піти на зустріч місцевим радам (адже прокладаються дороги), не надто задоволений такою «перспективою».

А проблема із зупинками вздовж траси Київ-Ковель справді існує. Ми давали своїм водіям вказівку йти назустріч пасажирам і зупинятися за вимогою, але їх за це серйозно штрафували. Зараз над вирішенням цього питання працює і виконавчий комітет Бучанської міської ради, і Ірпінське АТП 13250. Були прийняті відповідні рішення, які через вищезгадані обставини поки що не реалізувалися.

- Чи є у найближчих планах створення у Бучі нових маршрутів?
- У теперішній непростій економічній ситуації, відкриття будь-якого нового маршруту пов’язане з великими витратами підприємства. Раніше планувалося запустити внутрішньобучанські маршрути. Але ми не маємо достатньої кількості пасажирів, аби маршрут нормально функціонував (потрібно перевозити в усіх напрямках 400-500 осіб на день). Тому сьогодні можемо вести мову тільки про заселення нових будинків по бул. Богдана Хмельницького і зміни маршруту для обслуговування нового мікрорайону.
Та якщо дивитися на мапу Бучі, яка забудовується, то дотримуюся думки, що велике й мале «кільця» (пуск автотранспорту по лівій та правій частині міста через трасу з виїздом до місць розташування органів місцевої влади, структур, які нині створюються в Бучі, як у місті обласного значення) – будуть майбутньою транспортною інфраструктурою Бучі.
Усьому – свій час.

Зараз нам потрібно зберегти те, що є, перевести це на якісний рівень обслуговування і протриматися якомога довше, не роблячи різких підвищень вартості проїзду. Різкі кроки – непопулярні, але не завжди все залежить від наших бажань.

- Чи можуть бути створені нові рейси маршруток, які б курсували з Києва у нічний час? Адже хочеться відвідати в столиці театри, побувати на культурних заходах, проте добиратися потім додому – нічим, адже транспорт вже не ходить…
- Пізніше 24.00 години, робота маршруток – заборонена, що прописано в законодавстві (це сталося декілька років тому після досить гучних аварій). Зробити останній виїзд маршрутки о 24.00 годині з Києва можливо, але для цього потрібно, аби був потік пасажирів, або ж доведеться збільшувати вартість проїзду на нічні рейси. Все це вирішується, але потрібно, щоб люди дали нам свої пропозиції і ми розуміли, що в цьому рейсі дійсно є потреба. Адже згідно нашого аналізу, обіг пасажирів у Бучі – менший, ніж у Ірпені. Для бучанців основним транспортом є електропоїзди, а маршрутки виконують допоміжну роль. Ми це розуміємо і з цим погоджуємося.

- Можливо, питання поставлене некоректно, та чи може пасажир сподіватися на вдалий для себе результат, звертаючись з тим чи іншим питанням до керівництва АТП?
- Завжди повинен бути зворотній зв'язок: є питання з якими можна звертатися до виконавчого комітету міської ради, є такі, з якими можна звертатися до АТП і ми будемо робити все можливе, щоб їх вирішувати. І якщо для цього буде потрібно відповідне рішення Київської облради, то звертатимемося до них спільно з пасажирами.

---
Нагадаємо нашим читачам адресу Ірпінського АТП-13250: місто Буча, вул. Чапаєва, 1
та телефон: 69-909; 69-919


Людмила Гладська
спеціально для www.bucha.com.ua
розклад маршруток 2014
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.