Про життя школи, роботу педагогів та досягнення учнів розповідає директор – Людмила Волинець.
Людмило Опанасівно, наскільки кваліфіковані вчителі працюють у школі? Який рівень знань вони можуть дати сучасним дітям?
Навчає дітей 20 педагогів. Цього складу цілком достатньо, щоб забезпечити навчально-виховний процес на достатньому рівні. 4 наших вчителя – вищої категорії і мають звання « учитель-методист». Вони нагороджені нагрудним знаком « Відмінник освіти України». 3 учителя – вищої категорії і мають звання « старший учитель». Тож фахова компетентність викладачів задовольняє всі вимоги. А найкращим підтвердження цьому є успіхи учнів. Наприклад, у 2008 році нашу школу закінчило 18 учнів. Із них двоє із золотими медалями, і двоє – із срібними. Загалом із 14 випускників, що складали зовнішнє незалежне оцінювання, 12 дітей стали студентами вищих навчальних закладів.
А як щодо молодих спеціалістів? Чи багато їх сьогодні працює у вашій школі?
Сьогодні молоді спеціалісти у школи не йдуть, а якщо й приходять працювати, то фаховий рівень не такий, який був ще 5-10 років тому. Природньо виникають запитання : «Кого готує сьогодні педагогічний вищий навчальний заклад ?», « Де ж учителі?» Адже вузів не стає менше, та й вступити до нього нелегко. На мою думку справа у неналежному фінансуванні галузі, втрата престижності, серед молоді, професії педагога.
На які результати сьогодні спрямовані зусилля педагогічного колективу навчального закладу?
У школі успішно реалізується одне з ключових питань: виховання в учнів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя. Тобто ми спрямовуємо свою діяльність на виховання культури здоров'я у дітей – і фізичного, і психічного. Це стає можливим завдяки впровадженню програми О. Дубогай « Школа здоров'я - школа розвитку», а також введення до навчального плану курсу « Скажемо курінню -«НІ!» (за проектом « Діалог») та факультативу «Школа безпеки». Проводимо й традиційні Дні здоров'я. Наше мета – виховати, насамперед, здорових дітей. Адже лише за доброго самопочуття в учня буде бажання отримувати нові знання та добре їх засвоювати. Тому, крім філологічного профілю, у 8 класі введений ще й спортивний профіль навчання.
Профілізація – це добре, адже учень сам може обирати, що йому більше до вподоби й приділяти цим предметам більше уваги. Але наскільки успішно сьогодні вдається реалізувати профільне навчання?
Слід зауважити, що сьогодні існуючого методичного забезпечення не достатньо для ефективного впровадження у життя профілізації. Так, відсутні програми для спортивного профілю, не вистачає їх і для інших профільних класів. Крім того, відсутні відповідні підручники. Хоча зазначу, що у поточному навчальному році забезпеченість книжками дещо краща, ніж у минулому. Але часто зміст поданого у книжках матеріалу – не витримує жодної критики.
Ви дотримуєтеся традиційного підходу до навчання?
Сучасний урок уже не може проходити за традиційною формою. Тому учителі у своїй роботі застосовують інтерактивне навчання – так званні «нетрадиційні» уроки, коли учень - активний учасник навчального процесу, а учитель - умілий диригент.
Але, мабуть, як і в кожному колективі, у вашій школі також є проблеми?
Так. На жаль, у круговороті часу школа залишається наодинці з багатьма соціальними та фінансовими проблемами. Відчуваємо потребу в ремонтних роботах приміщення, покращенні матеріально-технічної бази. Хотілося, щоб батьки більше прислухалися до порад учителів щодо виховання дітей, помічали у них найменші негативні зміни й намагалися допомогти сину чи донці. Адже дуже часто у батьків і дітей відсутні поняття обов'язку, а є лише поняття їхнього права. Так не повинно бути.
У закладі є всі необхідні для нормального навчального процесу класи?
Так. До послуг учнів є комп'ютерний клас, бібліотека, спортивний зал.
Які гуртки діють у школі?
Залучення учнів до гурткової роботи також знаходиться у полі зору. Сьогодні у нас працюють туристичний, хореографічний, краєзнавчий, драматичний гуртки, ляльковий театр, а також спортивні секції - футбол, баскетбол. Усі вони – безкоштовні й спрямовані на задоволення різних інтересів дітей.
А оскільки педагогічний колектив перебуває у постійному пошуку нових форм роботи з дітьми у позаурочний час, то виникла ідея створити проект « У ритмі танцю». Він стартував 10 жовтня 2008 року і складається з чотирьох турів (у конкурсі беруть участь сімнадцять пар з 2-11 класів). Останній тур відбудеться 26 квітня 2009 року.
Нині досить популярним стає таке явище, як учнівське самоврядування. Чи розвинене воно у вашій школі?
У нас була створена учнівська організація «РІД», свято якої традиційно відзначається 21 вересня. Шкільна родина ось уже 10 років плідно співпрацює з київською «Школою-родиною» №76 ім. Олеся Гончара. Ми проводимо спільні свята, спортивні змагання, інтелектуальні конкурси. Зазначу, що всі свята, зустрічі з цікавими людьми збираються у «Шкільному літописі» у вигляді «фотоальманаху».
Але крім цього, «РІД» є потужним об'єднанням учнів, яке дозволяє успішно вести діалог між вчителями й дітьми, бути в курсі їхніх проблем і бажань, допомагати. Є і учнівський парламент.
Наскільки відомо, ви берете участь у Всеукраїнському конкурсі?..
У 2008-2009 навчальному році школа брала участь у II Всеукраїнському конкурсі благодійних проектів « Добро починається з тебе». Наш проект «Собори душ бережіть, друзі…» увійшов до 100 кращих проектів і допущений до наступного туру.
На що ще звертаєте увагу під час виховного процесу молоді?
На добро і милосердя, яких, на жаль, у нашому житті не так вже й багато.
Цьогорічна, небувалої руйнівної сили повінь у західному регіоні України, не залишила байдужими учителів і учнів школи. На засіданні учнівського парламенту було підтримано ініціативу учнів 8 класу допомогти постраждалим від повені. На рахунок загальноосвітньої школи №2 міста Надвірна Івано-Франківської області було перераховано 1000 грн. Сподіваємося, що добрих вчинків з боку дітей буде з кожним роком все більше.
Якою ви бачите школу завтрашнього дня?
Попри все, ми бачимо нашу школу адаптованою – це школа, яка стоїть обличчям до дитини. Це освітня модель для дітей із змішаними здібностями. Це навчально-виховний заклад, який «намагається з одного боку, максимально адаптуватися до вихованців з їхніми індивідуальними особливостями, а з іншого – гнучко реагувати на соціокультурні зміни середовища.
Ваші побажання учням?
Молода людина повинна бути готовою до життя в світі, який швидко змінюється та бути спроможною самостійно не лише приймати рішення, але й реалізовувати їх.
----------------------------------
Фотографії закладу в фотогалереї
Адреса: | 08292, м. Буча, вул. Шевченка, 14 | Тел.: 29-662 |
Директор | - Волинець Людмила Опанасівна | тел.: 29-662 |
Заступник директора з навчально-виховної роботи | - Величко Наталія Володимирівна | - |
Кількість класів: | - 10 | - |
Кількість учнів: | - 208 | - |
Кількість вчителів | - 23 | - |
Інформація підготовлена спеціально для www.bucha.com.ua