» » ЗОШ №1: продовжиться поглиблене вивчення української мови

ЗОШ №1: продовжиться поглиблене вивчення української мови

Інтерв’ю із директором ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Наталією Ісаковою.

Наталіє Володимирівно, скажіть, який сьогодні штат працівників школи і чи вистачає педагогів, аби в повній мірі охопити навчальним процесом всіх дітей?
Наразі у нас працює 25 вчителів та 13людей – молодшого обслуговуючого персоналу. Це цілком достатньо, аби викладати матеріал у зручному для дітей режимі та дати їм якісну освіту, адже у ЗОШ №1 навчається відносно небагато учнів – 228 дітей.

Закінчився 2008 рік. З якими результатами і настроєм його провели? Які плани на 2009 рік?
Рік, що минув, приніс нам добрі результати. Зокрема значно покращилась успішність учнів, зросло бажання дітей навчатися. Сучасні діти розуміють, що без належних знань буде важко реалізуватися в житті. Крім того, ми уклали угоду про співпрацю з «Малою комп’ютерною академією», що дасть змогу належним чином налагодити процес навчання новітнім інформаційним технологіям. Також на базі школи створили свою їдальню – це досить значна подія у житті закладу, бо раніше учні ходили харчуватися до одного з дитячих таборів, який розташований за кілометр від школи. Самі розумієте, які незручності це спричиняло.

Що ж до планів на 2009 рік, то ми будемо покращувати роботу з обдарованою молоддю, продовжимо поглиблене вивчення української мови з подальшим запровадженням суспільно-гуманітарного профілю в школі III ступеня.

Наскільки навчальна програма, затверджена Міністерством освіти, відповідає рівню психічного та інтелектуального розвитку дитини? Чи не складно їй в повній мірі засвоїти всі ті знання, які від неї вимагають?
Навчальна програма, затверджена Міністерством освіти, на мій погляд, не зовсім відповідає рівню психічного та інтелектуального розвитку сучасної дитини. Не всім дітям вдається засвоїти знання в повній мірі. На це є низка об’єктивних причин. По-перше, як би швидко теперішні діти не розвивалися, все одно їм складно адаптуватися до стрімких змін, які відбуваються в усіх сферах суспільного життя. По-друге, програма – досить насичена, складна і якщо порівнювати, то значна частина матеріалу, який викладають нинішнім першокласникам, колись починали вчити в класі другому-третьому.

Щоб якось зменшити таке навантаження, вчителі підходять до навчального процесу, використовуючи сучасні технології і методи викладання матеріалу. Це дозволяє дітям більш швидше і легше сприйняти урок.

На які стандарти в освіті повинен орієнтуватися сучасний педагог?
Вчитель, викладаючи основи предмету, повинен враховувати індивідуальність кожної дитини, рівень її психологічного розвитку. Але якщо в класі – 30 учнів, то це зробити, практично, не можливо. Та попри все, намагаємося приділити увагу кожному учню (і педагог сам у цьому зацікавлений), бо це – запорука успішності дитини.

Ще років 5-10 тому відчувалася потреба у підручниках. Деякі з них завозили, коли навчальний рік був у розпалі. Яка зараз ситуація із забезпеченням книгами?
В основному, наша школа забезпечена підручниками. Винятком є підручники для поглиблено вивчення української мови. Та при цьому, «позичаємо» у сусідів тільки в тому випадку, якщо дитина, приходить до нас всередині навчального року (адже кількість книжок розраховується у відповідності до кількості учнів).

Сьогодні навчання в школах повністю безкоштовне, чи, можливо, доводиться платити за якісь послуги, «складатися» на потреби школи?
У навчальному закладі за якісні послуги батьки не платять, але, на жаль, без спонсорської допомоги нам не обійтись.

Чи покращилася останнім часом матеріально-технічна база закладу? Що ще потрібно, аби в повній мірі налагодити навчальний процес?
Останнім часом матеріально-технічна база школи суттєво покращилась. Щоб в повній мірі налагодити навчальний процес в школі, необхідно: побудувати спортивну та актову зали, ліквідувати другу зміну, оновити комп'ютерний клас. Над усім цим працюємо і звертаємося з відповідними проханнями безпосередньо до нашого керівництва.

Чи поширене в школі явище репетиторства, коли учні просять своїх же викладачів «підтягнути» з того чи іншого предмету? Якщо так, то чи не спричиняє це певної необ’єктивності з боку репетитора до свого вихованця, коли робляться певні «поблажки»? Як ви, як директор, ставитися до цього?
У школі не поширене таке явище, як репетиторство. Але якщо учень звертається за допомогою до вчителя, то він її отримує.

Чи виникають проблеми з харчуванням дітей у школі?
Ні. Трьохразового харчування для учнів 1-го класу та гарячого харчування з 3-х страв для решти дітей, я вважаю, достатньо для поповнення витраченої енергії та плідної роботи протягом дня.

У школі діють гуртки?
У нас працюють п’ять безкоштовних гуртків, які здатні зацікавити багато дітей з різними інтересами. Це такі, як дизайн, драматичний, хоровий, вокальний, футбол. Гуртковою роботою охоплено 153 дитини, тобто більше половини усіх учнів.

Чи існують у вашій школі якісь традиції, свята, притаманні лише вашому навчальному закладу? Як їх відзначаєте?
Кожен робочий день традиційно починається з підняття прапору під звучання гімну, лінійки або фіззарядки – у будь-якому разі, це дає змогу налаштуватися на робочий лад. Та й протягом року проводимо чимало свят: «Свято першого дзвоника», «День вчителя», «Козацькі розваги» до Дня захисника Вітчизни, «свято Миколая», новорічні ранки, зустріч з випускниками, свято 8 Березня, «Юморина», «День Перемоги», «День Матері», «Свято останнього дзвоника», «Випускний бал». Головне, що кожного разу всі ці заходи проходять цікаво, весело, по-новому й діти отримують від них масу позитивних емоцій.

Який показник навчання у дітей: чи багато відмінників, переможців різних змагань, олімпіад, обдарованої молоді?
Наприкінці першого семестру наші діти мали такі результати в навчанні: 30% учнів з високим і достатнім рівнем знань, 60% - із середнім, 3% учнів – з початковим рівнем знань.
Протягом навчального року 14 дітей стали переможцями міських олімпіад, 3 учні – обласних спортивних змагань - 3 учні, один учень брав участь у Чемпіонаті України з карате, 2 учні – у Всеукраїнському фестивалі творчої молоді.

Чи є учні з девіантною поведінкою, «складні» діти? Яким чином працюєте з ними?
Справді, у навчальному закладі є 4 учні з девіантною поведінкою та 2 учні, які схильні до правопорушень. З ними поводиться систематична робота: індивідуальні бесіди, роз'яснювальна робота серед батьків. Намагаємося залучити їх до роботи в гуртках і спортивних секціях, бо добре розуміємо: якщо зараз на них не звертати уваги, то в майбутньому їхня поведінка стане ще гіршою. Та перш за все, хочу звернутися до батьків з проханням, аби вони частіше спілкувалися зі своїми дітьми та жили їхніми інтересами. Адже як показує практика, більшість проблем починається саме з сімейних відносин.

Назвіть декілька переваг свого навчального закладу над іншими? Разом з тим, скажіть, які нагальні проблеми існують у школі?
На мою думку, наші переваги полягають в малій наповнюваність класів, що сприяє збільшенню уваги вчителів до кожного учня. Крім того, невелика кількість дітей в школі дає можливість знати більше про кожну дитину. Розташування закладу в лісовій зоні сприяє поліпшенню стану здоров'я дітей. Для учнів 1-го класу - шестирічок, створені всі умови для комфортного навчання та відпочинку.

Але відчувається недостатність шкільних приміщень (немає актової та спортивної зали), матеріально-технічної бази.

Яким чином буде вирішуватися питання нестачі приміщень?
З цього приводу міська рада має значні плани. Наразі вже є проект реконструкції ЗОШ №1. На базі нашої школи буде створений філіал Московського державного університету. Даний проект включає в себе загальноосвітню школу, ліцей і, власне, філіал вищого учбового закладу. В разі його успішної реалізації, всі проблеми, які в нас сьогодні існують з приміщенням, будуть вирішені.

Буде створена й сильна спортивна база – корти, басейн, великі спортзали. Тобто буде створений цілий навчальний комплекс.
Розпочати роботи планували навесні поточного року.

Наталіє Володимирівно, бути директором школи складно? Якими якостями і здібностями, на ваш погляд, повинна володіти людина, щоб займати цю посаду?
Так, досить складно. Адже директор повинен бути комунікативним, толерантним, мати організаторські здібності, бути менеджером, психологом, дипломатом. На ньому лежить велика відповідальність за дітей, вчителів, їхнє здоров’я. Аби відповідати всім цим вимогам, потрібно постійно самовдосконалюватися.

У 2008 році вперше в Україні було проведено зовнішнє незалежне оцінювання. На вашу думку, чи вдався задум Міністерства освіти? Які його переваги і недоліки? З якими результатами пройшли цей іспит ваші учні?
Задум Міністерства освіти щодо проведення зовнішнього незалежного оцінювання, на мою думку, вдався. Рівень знань учнів був об'єктивно оцінений і діти отримали можливість на рівних умовах вступити до вищих навчальних закладів, тобто діти підтвердили рівень знань, отриманих у школі. Недоліки? Оскільки такі іспити проходили вперше, то виникало чимало проблем з організацією цього процесу. Сподіваюся, що всі помилки були враховані й вже в поточному році їх не буде.

Часто між учнями і вчителями виникають конфлікти. Як вдається владнати такі непорозуміння?
Конфлікти між вчителями та учнями, які, до речі, в нашій школі виникають дуже рідко, вдається владнати за допомогою всебічного розгляду ситуації.

Хто, на ваш погляд, формує сьогодні у дитини «шлях» до школи, прививає бажання навчатися: батьки, вчителі чи дитина сама розуміє, що їй необхідно отримувати знання?
Усе це разом узяте. Бажанню навчатися сприяють у рівній мірі, як батьки, так і педагоги. А найголовніше, дитина сама повинна усвідомити, що їй необхідно отримувати знання.

Що б ви, в першу чергу, хотіли побажати своїм учням, яку життєву пораду дати?
Нашим учням мені хотілося, насамперед, побажати наполегливості в досягненні своєї мети.

Якою ви б хотіли бачити школу завтрашнього дня?
На мій погляд, школа завтрашнього дня - це школа з просторими світлими класами, сучасними кабінетами, з новими комп'ютерними технологіями, спортивними залами, басейном, кімнатами психологічного розвантаження, в яких працюють молоді душею, досвідчені вчителі і навчаються здорові, інтелектуально розвинені діти.

----------------------------------
Фотографії закладу в фотогалереї


Адреса:08292, м. Буча, вул. Малиновського, 74Тел.:29-571, 25-701
Директор- Ісакова Наталія Володимирівнател.: 29-571
Заступник директора з навчально-виховної роботи- Дем'янчук Марія Анатоліївнател.: 25-701
Заступник директора o з виховної роботи- Желізняк Людмила Петрівна-
Кількість класів:- 13-
Кількість учнів:- 259-
Кількість вчителів- 24-





Інформація підготовлена спеціально для www.bucha.com.ua
відділ освіти
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар