» » Одним із головних чинників розвитку освіти Бучі – є профілізація шкіл

Одним із головних чинників розвитку освіти Бучі – є профілізація шкіл

29 серпня, перед календарним відкриттям нового навчального року, в кінорозважальному комплексі «Акваріус» відбулася конференція педагогічних працівників, організована Бучанським відділом освіти. У роботі конференції взяли участь Бучанський міський голова Анатолій Федорук, завідуюча методичним кабінетом Олена Лук’яненко, педагоги міста.

Мета заходу – проаналізувати роботу дошкільної та загальної середньої освіти в Бучі за 2007-2008 навчальний рік і визначити основні пріоритети розвитку на наступний навчальний рік.

Так, у грудні минулого року розроблено програму освітньої системи міста на 2008-2012 роки, яка затверджена сесією міської ради. Серед пріоритетних напрямків розвитку освітньої системи Бучі – охоплення навчанням та вихованням усіх дітей, забезпечення кожній дитині рівного доступу до якісної освіти, економічних, соціальних гарантій та професійної самореалізації педагогічних працівників, розвитку матеріально-технічної бази закладів освіти. Саме в такому напрямку й будуть працювати наші освітяни.

Розпочинаючи конференцію, в.о. начальника Бучанського відділу освіти Лариси Федорук зазначила, що освіта Бучі – невід’ємна складова частина системи освіти Київщини. Водночас, вона має самобутні регіональні особливості, пов’язані зі специфікою розвитку економіки, традицій, побуту, культури та соціальних факторів.

Розвиток дошкільних навчальних закладів

Оскільки основа майбутньої особистості закладається в ранньому віці, то, без перебільшення, ключову роль у вихованні юних бучанців відіграють дошкільні навчальні заклади, яких у Бучі – чотири (не враховуючи навчально-виховний комплекс «Берізка»). На їх базі діє група для дітей з вадами мовлення, зору, реабілітаційна група.

У минулому році дошкільним вихованням було охоплено 1005 дітей. Середня наповнюваність вікових груп становила 23 дитини у яслах та 27 дітей у дошкільних групах.

Разом з тим, було зазначено, що у зв’язку із зростанням народжуваності та механічним приростом населення (внаслідок міграційних процесів) у місті зросла проблема перенавантаження ДНЗ. Аби врегулювати ситуацію, було вирішено побудувати новий дошкільний заклад №5. Його відкриття заплановано на жовтень цього року. Також у стадії погодження – проект будівництва ДНЗ по вул. Центральній (мікрорайон Яблунька).

З метою удосконалення навчально-виховного процесу, дошкільні заклади Бучі використовують альтернативні методики, спеціалізовані програми, кожна з яких має свої переваги та особливості.

Не залишаються поза увагою діти, які потребують корекції фізичного та виховного розвитку. У місті діє тифлоцентр для дітей з вадами зору на базі ДНЗ «Пролісок», в НВК «Берізка» - реабілітаційна група для дітей з особливими потребами. У кожному садочку працюють логопеди.

Пріоритетним напрямком розвитку школи є її профілізація

У місті Бучі функціонує 4 загальноосвітні середні школи, гімназія та спеціалізована школа-інтернат. Торік у перших класах навчалося 250 дітей. У 2008-2009 роках кількість учнів збільшилася до 298.

І досі найбільш перенавантаженою залишається ЗОШ №4, а ЗОШ №1, №2, №3 – працюють не на повну проектну потужність.
Щодо фінансового ресурсу утримання шкіл. Середньорічна вартість утримання одного учня в Бучі по видатках за минулий рік становила 1243 грн. У 2008 році – 4000 тис. грн.

Як зазначають спеціалісти, пріоритетним напрямком розвитку старшої школи є її профілізація. Профільне навчання створює всі умови для самоосвіти та самореалізації особистості. У минулому навчальному році в школах міста було запроваджено такі профілі – фізико-математичний та біолого-хімічний в ЗОШ №3, економічний – в Бучанській Українській гімназії, технологічний – в ЗОШ №1, №2, №4, художньо-естетичний напрямок – ЗОШ №4, спортивний напрямок – ЗОШ№2.
Негативно впливає на рівень освіченості дитини – помилковість вибору профілю навчання. Тому формами реалізації до профільного навчання мають стати – курси за вибором, профільна орієнтація, поглиблене вивчення предметів та інформаційна робота серед учнів та батьків.

Харчування дітей
Школа до своїх звичних функцій має додати ще й оздоровчу: продуманий розклад, дотримання санітарно-гігієнічних вимог, належну організацію уроків фізкультури, пропаганду здорового способу життя, харчування тощо.
Усі учні 1-4 класів, які не мають чорнобильського посвідчення та ДНЗ отримують безкоштовне харчування за рахунок коштів з місцевого бюджету. Хоча харчування здійснюється на недостатньому рівні. Причини – недостатність державних механізмів, відсутність грошового забезпечення. Кошти на харчування дітей постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС виділяє Міністерство праці та соціальної політики. У багатьох школах досі користуються нормою харчування 80-х років минулого століття. Проте, як було зазначено на конференції, в цьому напрямку багато робиться місцевою владою. За минулий рік збільшилась вартість харчування в ДНЗ з 6 грн. до 9 грн. На останньому засіданні виконкому Бучанської міської ради було прийнято рішення про підвищення вартості харчування до 10 грн.


Соціальний захист школярів

Відділ освіти Бучанської міської ради переймається проблемою рівного доступу дітей з особливими потребами до нормального навчання в освітніх закладах міста. З цією метою проведено реконструкцію ЗОШ№3, яка об лаштована пантусами, ліфтами, відповідними меблями у класах. Чому саме ця школа? За результатами обстеження, більша частина дітей з особливими потребами – жителі даного мікрорайону. Крім того, даний навчальний заклад знаходиться поряд з НВК «Берізка», на базі якого працює реабілітаційна група.

Підсумовуючи роботу відділу освіти за минулий навчальний рік, Бучанський міський голова Анатолій Федорук у своєму виступі зазначив, що питання освіти зрушилося з тієї катастрофічної точки, яку ми мали ще декілька років тому. – «Звичайно, не так, якби хотілося, не в усіх закладах, але поступово ми маємо звертати на школи та садочки досить суттєву увагу, бо вони є обличчям міста. Цього року ми плануємо дитячо-юнацьку спортивну школу, яка входить до складу відділу культури та спорту, перевести до підпорядкування відділу освіти.

Також в наступному році відбудеться реконструкції ЗОШ №2 і будівництво нового освітнього комплексу на базі ЗОШ №1. Значна робота буде вестися й в напрямку облаштування спортивних залів», - повідомив присутнім міський голова.

У другій частині освітянської конференції відбулися урочистості – нагороджували кращих із кращих педагогів нашого міста за плідну працю та професіоналізм.
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 1
Додати коментар
TVmama

OFFline

  • TVmama (12)
  • Місцевий
  • 6 вересня 2008 00:42
У минулому році дошкільним вихованням було охоплено 1005 дітей. Середня наповнюваність вікових груп становила 23 дитини у яслах та 27 дітей у дошкільних групах -


belay

Закон України «Про дошкільну освіту» від 11.07.08 р. №2628-ІІІ обмежує кількість дітей в групах дошкільного закладу, а саме:
[b]наповнюваність груп
у дошкільних навчальних закладах становить:
для дітей віком до одного року -- до 10 осіб;
• для дітей віком від одного до трьох років -- до 15 осіб;
• для дітей віком від трьох до шести (семи) років -- до 20 осіб;
• різновікові -- до 15 осіб;

• з короткотривалим і цілодобовим перебуванням дітей -- до 10 осіб;
• в оздоровчий період -- до 15 осіб.
Засновник (власник) може встановлювати меншу наповнюваність груп дітьми у дошкільному навчальному закладі.
Таким чином, Закон встановлює максимальну кількість дітей певного віку в групі і дає право встановлювати меншу наповнюваність груп, але не більшу.

0
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.