» » В Бучі створено проект Державної науково-технічної Програми розвитку національного екомобілебудування

В Бучі створено проект Державної науково-технічної Програми розвитку національного екомобілебудування

Про те, що 19 квітня цього року в Бучі відбулося перше всеукраїнське зібрання ентузіастів екомобілебудування коротко повідомляли в газеті „Бучанські новини” , № 17-18 від 25 квітня 2008 р.

З різних регіонів України в Бучу з’їхались біля 50 представників. Прийняла участь і Росія, яку представляв радник президента академії проблем безпеки, оборони та правопорядку Російської Федерації Ю.Шуліпа, м. Москва та підприємець І.Корхов, м. Губкін.
На площі біля ЗОШ №4 презентувались конструкції електротранспорту, створені ентузіастами різних міст та науковцями НАН України. Буча стала центром екомобільної думки, бо навколо автора концепції вітчизняного екомобілебудування та проекту державної програми, жителя м. Бучі М.І.Парафенка згуртувалися провідні науковці та ентузіасти. Довідавшись про такий стан справ, мер м. Буча А.П.Федорук підтримав ініціативу зібрання ентузіастів екомобілебудування та запропонував провести його саме в Бучі. Зібрання перетворилось в установчі збори та закінчилось створенням спілки „Екомобіль”, головою якої був обраний М.І.Парафенко. До складу науково-технічної ради спілки ввійшли провідні фахівці інститутів НАН та НТУ України „Київський політехнічний інститут”, за ініціативою та участю яких відбулося це зібрання.

В заключному слові заступник мера Бучі запропонував, щоб збори екомобіле-будівників України в подальшому традиційно проводились саме в Бучі та запевнив учасників в тому, що мерія м. Бучі буде не тільки з задоволенням буде цьому сприяти, а і надасть іншу допомогу. А вже через тиждень з’явивилися і експертні висновки щодо створеного М.І.Парафенком проекту. Експертизу замовило Мінпромполітики України, а експертом (Укравтобуспром, м. Львів) позитивно відзначені всі положення проекту. Визнано, що запропонований проектом напрямок „...є неминучім напрямком розвитку з урахуванням світових тенденцій розвитку” та внесена до Мінпромполітики України пропозиція створити дві міжгалузеві програми для реалізації проекту.

Само поняття „Екомобіль” сформульовано автором проекту як економічний та екологічно безпечний транспортний засіб, не виділяючій шкідливих викидів в необхідних умовах. Отже це може бути електромобіль, автомобіль-гібрид, або звичайний автомобіль, двигун якого працює на водневому та інших видах моторного палива, яке не дає шкідливих викидів. Згідно розрахунків, приведених в проекті, екомобіль споживатиме енергоресурсів в кілька разів менше, ніж автомобіль і витрати кожних, не більше шести кіловат-годин електроенергії екомобілем будуть еквівалентні одному кілограму моторного палива.

Проектом передбачений і спосіб реалізації державної програми екомобілебудування. Відзначено, що поєднання потенційних можливостей приватного капіталу з потенційними можливостями держави в створенні пільгових умов для його залучення, як еквіваленту цьому капіталу на вигідних для нього умовах, є механізмом переведення зазначеного потенціалу в динаміку соціально-економічного розвитку держави. При цьому автор проекту посилається на перевіреною практикою модель „автомобільної революції”” Китаю та приводить порівняльний аналіз соціально-економічних та ряду інших можливих досягнень від реалізації державної програми екомобілебудування з реальними результатами в Китаї, досягнутими там завдяки створенню згаданого балансу інтересі. Ця частина проекту стосується різних науково-технічних напрямків, першочерговим з яких є екомобілебудування, як найбільш забезпечене в науково-технічному відношенні та стратегічно перспективне, в т. ч. з точки зору зменшення залежності від імпорту нафтопродуктів та поліпшення екології довкілля, в великих містах та промислових регіонах України. Крім того, розвиток індустрії екомобілебудування приведе до створення десятків тисяч нових робочих місць.

В даний час цей проект знаходиться на розгляді вищого керівництва України і від нього залежить прийняття рішень щодо створення зазначеного балансу інтересів держави та приватного капіталу і створення державної програми екомобілебудування. Для участі в розробці цієї програми автор проекту вже одержав запрошення від департаменту загального машинобудування Мінпромполітики України..

З проектом та іншими документами спілки „Екомобіль” можна ознайомитися в Інтернеті на сайті „Екомобіль, життя без вихлопу”,
e-mаіl: sріlка @ е-m.огg.uа

Члени науково-технічної ради спілки „Екомобіль”:
В. Дехтяренко, м. Київ О. Мельник,
м. Буча Ю. Логвін, м. Харків В. Гербштейн, м. Київ


Від редакції:
Є надія на успіх, судячи по тому, що проект успішно витримав вже дві експертизи без зауважень та недоліків, а рецензенти, які є профільними підприємствами, вбачають свою участь у реалізації державної програми екомобілебудування.
Вселяє надію ще й те, що до складу науково-технічної ради Спілки «Екомобіль» увійшли провідні спеціалісти та ентузіасти свого напрямку. Отож, успіхів їм в цій справі.
З результатами просування Бучанського проекту ми будемо інформувати громадськість Бучі.
газета: №27 "Бучанські новини" від 4 липня 2008р.
  1
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.