» » » Поради споживачу : Пити чи не пити?

Поради споживачу : Пити чи не пити?

Правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року №854.

Ці Правила поширюються на всіх суб`єктів господарювання на території України не залежно від форм власності, які зареєстровані в установленому порядку та мають спеціальний дозвіл (ліцензію) на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, отриманий згідно з вимогами законодавства.
Суб`єкт господарювання зобов`язаний забезпечити стан приміщень для роздрібної торгівлі напоями згідно із санітарно-технічними, санітарно-гігієнічними, технологічними, протипожежними та іншими нормами.

Суб`єкт (крім підприємства громадського харчування) повинен мати закрите приміщення торгівельною площею не менше 20 кв.м., обладнане відповідним торговельно-технологічним устаткуванням (вітрини, прилавки, пристінні гірки тощо), охоронною й протипожежною сигналізацією, а у випадках, передбачених законодавством, забезпечити умови для використання електронних контрольно-касових апаратів, зберігання матеріальних цінностей.

Алкогольні напої, що надходять до торговельної мережі, повинні супроводжуватися передбаченими законодавством документами:
- сертифікатом відповідності або свідоцтвом про визнання іноземного сертифікату;
- посвідченням про якість;
- прибутковими накладними.

Суб`єкт господарювання зобов`язаний забезпечити, згідно із статтями 15, 17 Закону України “Про захист прав споживачів”, надання споживачам необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товари, а також на їх вимогу – додаткової інформації про наявність сертифіката відповідності, документів, що підтверджують якість та ціну товару.

Суб`єкту господарювання, який здійснює роздрібну торгівлю, забороняється приймати для продажу та зберігання напої від фізичних осіб, крім тих, що зареєстровані як підприємці та мають ліцензію на здійснення гуртової торгівлі алкогольними напоями.

Роздрібна торгівля спиртом етиловим, коньячним і плодовим – забороняється.
Продаж напоїв громадянам, які не досягли 18-річного віку, забороняється. У разі виникнення сумніву щодо віку покупця продаж здійснюється за умови пред`явлення документа, що засвідчує його вік.

Не мають права продавати напої й працівники суб`єкта господарювання, яким не виповнилося 18 років. Зберігання та реалізація напоїв дозволяється тільки за наявності марки акцизного збору встановленого зразка на пляшці або на іншій тарі згідно законодавства.

Пляшки (інша тара) з напоями повинні мати етикетки, або чітке маркування, зазначаються найменування підприємств виробника, його адреса, товарний знак, назва напою, його міцність, місткість у літрах, вміст цукру у відсотках (за винятком сухих вин, шампанського, ігристого вина та коньяку), рік урожаю (для витриманих вин), дата розливу, термін придатності, номер стандарту чи технічних умов.

Пляшки з шампанським та ігристим вином мають бути обгорнутими фольгою, кольєреткою.
На шийці пляшки з марочним вином, коньяком на етикетці зазначається термін витримки напою, а з колекційним вином – додатково напис “Колекційне”.
Етикетки на алкогольні напої, які - реалізуються в підприємством громадського харчування, повинні бути марковані штампом (печаткою) цього підприємства.
Не дозволяється продаж напоїв у пляшках (іншій тарі) без етикеток або чіткого маркування, з наявними ознаками браку (тріщини, сколювання шийки, пошкоджень закоркування тощо), в негерметично закоркованих пляшках, з наявністю сторонніх і завислих частинок або каламуті, осаду (окрім колекційних та марочних вин), з перевищенням терміну придатності.

Суб`єкт господарювання повинен забезпечити інформування споживача про роздрібні ціни на алкогольні напої за допомогою ярликів цін (цінників) на зразках напоїв, що є в продажу. На ціннику чітко зазначається назва напою, місткість, ціна за одиницю товару. На зворотному боці цінника повинен бути підпис особи, відповідальної за визначення ціни й дата.

Продаж напоїв на розлив для споживання на місці здійснюється в підприємствах громадського харчування та в спеціалізованих відділах підприємств (які мають статус підприємств громадського харчування) з універсальним асортиментом продовольчих чи непродовольчих товарів. У зазначених підприємствах продаж на винос забороняється.

Забороняється повторне використання одноразового посуду.
Наповнення місткостей (колб, циліндрів тощо) проводять до мірної позначки (риски) відповідного об`єму. При цьому місткості повинні бути на горизонтальній поверхні. Мірою місткості повинен бути посуд, який має шкалу або цифрові позначки місткості й тавра державної перевірки.

Підприємства громадського харчування повинні мати прейскуранти цін на алкогольні напої, де зазначаються назва напою, ціна за 50 та 100 мілілітрів.
Прейскуранти на напої підписують керівник та бухгалтер суб`єкта господарювання, скріплюють печаткою. Вони повинні бути доступними для ознайомлення споживачів.

Під час продажу напоїв розрахунки із споживачами, в тому числі й у підприємствах громадського харчування, проводяться через належним чином зареєстровані електронні контрольно-касові апарати з обов`язковою видачею касового чека.

У разі виявлення недоліків, фальсифікації алкогольних напоїв, продажу їх неналежної якості споживач має право вимагати від суб`єкта господарювання:
- заміни на аналогічний товар належної якості;
- заміни на товар іншого виду, марки з відповідним перерахуванням купівельної ціни;
- повернення коштів;
- відшкодування заподіяних йому збитків та шкоди в порядку, передбаченому законодавством.
Алкогольні напої належної якості обміну та поверненню не підлягають.
Контроль за дотриманням цих правил здійснюють посадові особи органів виконавчої влади в межах їхньої компетенції та в установленому порядку.

Тетяна Бенціанова,
начальник Київського обласного управління
у справах захисту прав споживачів
газета: №49 "Бучанські новини" від 14 грудня 2007р.
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар