Якщо їх не подолати в початковій ланці, то вони залишаючись до певного часу прихованими, яскраво проявляються під час приходу до основної школи. Діти, які не використали можливостей розвитку та навчання, в подальшому втрачають багато у соціально-трудовій адаптації.
Наше традиційне родинне виховання побудоване на вимогливості батьків та безумовній слухняності дітей. Батьки займають авторитарний стиль, прискіпливо ставляться до шкільних оцінок, завищують очікування результатів, занижують оцінки шкільних надбань дитини. Вони починають сильно перевантажувати дитину примусовими додатковими заняттями для підвищення успішності.
Особливо складною буває ситуація, коли труднощі зазнає дитина, яка багато хворіла, має ослаблене здоров'я.
Тиск на дитину призводить до "зони підвищеного ризику": втрати ініціативи, зниження і так невисокої працездатності, інтересу до школи та навчання, схильності до обману як засобу уникнення батьківського невдоволення.
Дитина, яка постійно знаходиться у зоні непорозуміння, яка невпевнена в собі, яка має високий рівень тривожності більш схильна до загрози виникнення "хронічної неуспішності".
Досвід переконує, що переважна більшість дітей із труднощами в навчанні, потребує психолого-педагогічної допомоги, а при виявленні в поведінці ознак фізичної та психологічної ослабленості, ще й лікарської допомоги, щоб з'ясувати її причини та вжити відповідних оздоровчих заходів.
Хочеться побажати батькам:
- знизити значущість сфер неуспіху;
- забезпечити дитині сферу самореалізації та успіху;
- створити навколо дитини атмосферу розуміння й доброзичливості;
- оточити дитину батьківською любов'ю.
Давайте любити наших дітей такими, якими вони є!
Безкоштовна психолого-медично-педагогічна консультація знаходиться при спеціалізованій загальноосвітній школі № 12 в методичному кабінеті по вулиці З.Алієвої.
Телефон для довідок: (297) 53-3-98
Завідувач
психолого-медико-педагогічної консультації
Діна Борисівна Тимошенко-Ушакова