» » » Антимонопольний комітет надає роз’яснення щодо підвищення тарифів на перевезення пасажирів

Антимонопольний комітет надає роз’яснення щодо підвищення тарифів на перевезення пасажирів

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРЕС-СЛУЖБИ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
Антимонопольний комітет надає роз’яснення щодо підвищення тарифів на перевезення пасажирів

У зв’язку з резонансом у засобах масової інформації та надходженням до органів Антимонопольного комітету України численних звернень громадян щодо підвищення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах, Комітет надає роз’яснення для всіх зацікавлених осіб.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про автомобільний транспорт» державне регулювання та контроль у сфері автомобільного транспорту реалізується шляхом проведення центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, зокрема тарифної політики на автомобільному транспорті.

Відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, зокрема, тарифів на транспортні послуги.

Згідно зі статтею 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» обласні державні адміністрації та органи місцевого самоврядування відповідно формують у приміському та міжміському сполученні мережу автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі території області, та міських автобусних маршрутів загального користування, а також здійснюють, в межах своїх повноважень, контроль за дотриманням законодавства у сфері автомобільного транспорту на відповідній території.
На виконання Закону України «Про автомобільний транспорт» обласні та районні державні адміністрації та органи місцевого самоврядування проводять конкурси і укладають договори з переможцями, здійснюють контроль за виконанням умов цих договорів. Водночас, однією із суттєвих і невід’ємних умов договору має бути ціна (вартість проїзду), оскільки перевізники під час проведення конкурсу для визначення відповідного перевізника на автобусних маршрутах загального користування мають змагатися між собою, в тому числі за допомогою пропозиції встановлення відповідної вартості послуг перевезення.

У такий спосіб відповідні органи влади та органи місцевого самоврядування, які є організаторами пасажирських перевезень на відповідній території, повністю відповідають за організацію належного перевезення пасажирів, визначення на конкурсних умовах перевізників, укладення договорів з такими перевізниками та контролю за дотриманням вказаними перевізниками відповідних умов перевезень і державних соціальних стандартів.

Отже, питання щодо ціноутворення на послуги з перевезення пасажирів автомобільним транспортом, що виконують рейси на територіях відповідних областей, лежить у площині контролю договірних взаємовідносин між автомобільними перевізниками, відповідними обласними, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування.
Враховуючи викладене, зазначені питання відносяться до компетенції відповідних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Однак, окремі державні адміністрації усуваються від виконання повноважень щодо проведення тарифної політики, покладених на них законодавством, посилаючись на вилучення з додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 пункту щодо встановлення обласними державними адміністраціями тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні.

Наразі органами Антимонопольного комітету України досліджується питання щодо ситуації, яка склалась із самоусуненням відповідних державних адміністрацій щодо контролю за тарифами на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах.
Прес-служба АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ 
  0
 QR-код адреса статьи
 Інші новини по темі:
Про впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті

Про впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті

законодавтство
Чи може місцева влада вводити мораторій на підвищення жкг тарифів?

Чи може місцева влада вводити мораторій на підвищення жкг тарифів?

законодавтство
Коментар антимонопольного комітету україни щодо підвищення цін на хліб

Коментар антимонопольного комітету україни щодо підвищення цін на хліб

Суспільство
Тарифи на послуги з теплопостачання та гарячого водопостачання

Тарифи на послуги з теплопостачання та гарячого водопостачання

Буча та регіон
Тарифів на міські пасажирські перевезення для ТОВ «Ірпінське АТП 13250»

Тарифів на міські пасажирські перевезення для ТОВ «Ірпінське АТП 13250»

Ірпінський вісник
Гостомель: Про приведення тарифів на послуги по вивезенню твердих побутових відходів

Гостомель: Про приведення тарифів на послуги по вивезенню твердих побутових відходів

Ірпінський вісник
Юридична консультація: Оскарження дій БТІ

Юридична консультація: Оскарження дій БТІ

законодавтство

"Формально дії адміністрації законні"

статті
«Ірпіньтепломережа» повідомляє

«Ірпіньтепломережа» повідомляє

Ірпінський вісник
Про взаємодію органів державної влади та органів місцевого самоврядування

Про взаємодію органів державної влади та органів місцевого самоврядування

ВИКОНКОМ
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
"Гостi" не можуть коментувати дану новину.