» » » Хто і на яких підставах перевіряє електролічильники?

Хто і на яких підставах перевіряє електролічильники?

Нещодавно до редакції видання Дзеркало Київщини звернулась літня жінка із проханням допомогти розібратися у непорозумінні, що склалося у неї з Ірпінським районним підрозділом Київобленерго.

«Я проживаю в Ірпені у приватному секторі. Нещодавно зранку до воріт нашого будинку постукали, я відчинила й побачила двох працівників підрозділу Київобленерго, які сказали, що прийшли із звичайною перевіркою електролічильника. Показали свої документи, я й впустила їх. Один з контролерів відкрив лічильник і, не сказавши жодного слова, опломбував його, відключивши у будинку світло, — скаржиться Тамара Іванівна, яка ніколи не вважала себе «злісним неплатником» комунальних послуг. – На моє запитання, що відбувається, один з них відповів, що у мене борг і я маю про це знати. Але я не мала не руках жодного папірця з сумою боргу! Можливо, хтось і приносив квитанцію й залишив її у хвіртці, як це часто буває. Та до моїх рук вона не потрапляла».
Хто і на яких підставах перевіряє електролічильники?


Зробивши свою справу, працівники Ірпінського РП Київобленерго порадили Тамарі Іванівні звертатися до начальства, яке, з їх слів, і дало розпорядження у таких спосіб «карати» населення.

Згодом з’ясувалося, що 120 грн. боргу за електроенергію жінка таки мала, але квитанції з вказаною сумою на руках не було. Найбільше, що обурило літню жінку, так це зухвальство та грубість контролерів. «Розумієте, вони потрапили до моєї приватної власності шляхом брехні, адже сказали, що це – звичайна перевірка, й жодного слова про існуючий борг, — каже ображена жінка. — А на моє прохання пояснити ситуацію, грубо відповіли, що нічого мені не повинні роз’яснювати, що це мої проблеми, а не їхні».

Ми вирішили прояснити ситуацію та зателефонували до Ірпінського РП Київобленерго. Але, на жаль, дзвінки по всіх зазначених номерах телефонів не дали жодного результату. Втомившись спілкуватися із тишею, ми зателефонували до центрального ПАТ «Київобленерго» із запитанням: на яких підставах працівники підрозділів Київобленерго роблять подібні відключення? Працівниця call-центру, оператор Наталя, уважно вислухавши, порадила написати скаргу «туди, де там у вас пишуть скарги» і розбиратися на місці. На запитання «Чи все ж таки мають право ваші співробітники опломбовувати лічильники таким чином?», — жінка відповіді не знайшла, знову ж таки порадивши скаржитися «десь на місці».

З тим самим запитанням ми звернулися до юриста, який пояснив, що у відповідності до Правил користування електроенергією, зовнішню перевірку стану лічильника і пломб (без втручання в роботу приладу) здійснюють відповідні контролери. Але посилаючись на ст. 30 Конституції України, яка гарантує недоторканість житла, можна попросити контролера прийти іншим разом. Це ваше право.

Фахівці не радять постійно цього робити, адже побутовий споживач зобов’язаний забезпечити представникам енергопостачальної організації доступ до приладу обліку. Якщо доступ до приладу обліку з якихось причин неможливий, контролер виписує платіжний документ на підставі даних про фактичне споживання електроенергії за попередній період, про що робиться відповідна позначка в особовому рахунку споживача.

«Недопущення контролера до вашої оселі не означає припинення електропостачання», — зазначає юрист. У разі його погроз про відключення, обов’язково повідомте, що таким чином він стане «клієнтом» Антимонопольного комітету України. Адже відключення електроенергії – це відмова від реалізації товару за відсутності альтернативних джерел його придбання. Якщо ж споживач поніс збитки саме внаслідок неправомірного відключення електроенергії, слід доводити це у судовому порядку. Тим більше, якщо перевіряльники потрапляють до ваших дворів та осель неправомірним шляхом, як це сталося у випадку із нашою героїнею.

Аби захиститись від подібних неприємностей, дотримуйтесь декількох важливих правил:
По-перше:
обов’язково перевіряйте документи контролерів, вони мають бути з відповідними печатками та підписами.

По-друге:
після візиту представників енергопостачальної організації у вас має залишитись письмове підтвердження відвідування у вигляді акту технічної перевірки, акту про заміну приладу обліку, акту про пломбування, відмітки у абонентській книжці, а у разі виявлення порушення – акту про порушення ПКЕЕН. Ці документи мають бути у двох екземплярах, один з яких обов’язково залишитись у господаря оселі.

По-третє:
уважно читайте документ та не поспішайте його підписувати.
Відстоюйте свої права та остерігайтесь неправомірних дій з боку тих, хто намагається їх порушити!
www.dzerkalo-kr.com.ua 
  0
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.