» » » Тепло – це послуга, яку також купують

Тепло – це послуга, яку також купують

Опалювальний сезон завершився, проте для тепловиків настала «спекотна» пора. Саме зараз відбуваються капітальні та поточні ремонти мереж, замінюється обладнання, модернізуються котли. Власне, від цих заходів залежить якість послуг, які отримаємо в насупному році. Щоправда, є один суттєвий момент: за відсутності коштів провести всі роботи є мало можливим.

Сьогодні заборгованість населення перед теплопостачальними організаціями ставновить мільйони гривень. Лише комунальному підприємству «Бучатепломережа» населення не сплатило близько 1 млн 838 тис. грн. І більшість людей сприймають такий стан речей досить спокійно. Та лише до того моменту, поки не залишаться взимку без тепла. Така «перспектива» не банальне залякування, а наша реальність. Адже тепло – це послуга, яку також купують, бо й безкоштовного газу в українських трубах немає.

Звичайно, існуючі тарифи боляче б'ють по сімейних бюджетах, але їх вже ніхто не змінить у бік зменшення. Тому прицип «не платити» - це дорога в один кінець.
Сьогодні більшість підприємств не мають технічних можливостей вибірково відключити квартиру від системи опалення. Тож, у разі критичної ситуації, доводиться страждати і тим, хто вчасно сплачує за товар.
Як правило, 15% жителів того чи іншого будинку не платять за спожиті послуги. І якщо взимку ситуація була ще більш-менш стабільною, то з приходом тепла стан проплати погіршився. Мабуть, причина в тому, що під час морозів боїмося відключення, а влітку і так «нормально»…

Як зекономити на теплі?

Один із варіантів – встановити теплові лічильники. У Бучі вже є така практика, зокрема, по вул. Комсомольській, 17 та Енергетиків, 4. У такому випадку мешканці будинку можуть самі регулювати кількість теплоносія необхідного для опалення будинку. Чималу економію отримують мешканці будинків, які обладнані даховими котельнями. Адже витрати на «транспортування» тепла мінімальні, отже й тариф буде нижчим, ніж в інших. До речі, для таких абонентів існують окремі, затверджені тарифи на послуги з теплопостачання.

ОСББ – розумна альтернатива?

Для бажаючих самотужки розпоряджатися комунальним майном і на свій розсуд вести господарство також є альтернатива. Це – об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.
ОСББ — юридична особа, створена власниками приміщень, для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна. Вони контролюють питання квартплати, витрат на утримання будинку, дотацій та субсидій. Існують реальні важелі впливу на порушників спільних домовленостей.

Наприклад, такий будинок в Бучі є по вул. Тарасівська, 8-А. Тобто, всі здобутки, і всі негаразди – це спільна «заслуга». Люди розуміють, якщо не заплатять, то будуть без тепла. Тож, і беруть активну участь у житті свого будинку. Крім того, вони самі можуть обирати теплопостачальну організацію, яка їм надаватиме послуги. Укладається договір між двома клієнтами, отже в кожної зі сторін більше відповідальності, краще порозуміння. У результаті від такої співпраці виграють всі – і теплопостачальні організації, і мешканці будинку.

Як реструктуризувати борг?

Трапляється, що борги за комунальні послуги надто великі і людині не під силу їх сплатити. В окремих випадках теплопостачальні організації йдуть назустріч своїм абонентам (ситуації в родинах бувають різними) і дозволяють реструктуризувати борг.
Тобто, «гасити» борги поступово, невеликими частинами, але щомісяця.
Для цього потрібно мати довідки: про заборгованість та місячне нарахування за послуги водопостачання та водовідведення, теплопостачання та гарчу воду та квартирну плату, а також з місця проживання усіх осіб, які зареєстровані у помешканні (форми 2).

Потрібно також взяти довідки про заборгованість та місячне нарахування у енергетиків та газовиків. Обов’язковою є довідка про доходи усіх повнолітніх членів сім’ї, яку видають за місцем праці або з центру зайнятості.
Потім відбудеться засідання спеціальної комісії і укладено типовий договір.
У договорі передбачено термін, на який розтягнено заборгованість, та розмір щомісячної сплати відповідно до сукупного доходу.

Про роботу КП «Бучатепломережа»

Поширена думка, що тарифи зависокі, бо від них залежить розмір заробітної плати для працівників теплопостачальних організацій. Але вони це ствердження спростовують.
«78% від наявного тарифу за теплопостачальні послуги – це затрати на енергоносії (електроенергія, газ і вода). І лише від 8% до 12% - заробітна плата та інші витрати. Така схема затверджена на законодавчому рівні. Тобто, якісь особисті прибутки жодним чином не впливають на тарифну сітку. Крім того, перед введенням в дію тарифів, існує певний процес. Наприклад, подаються всі дані про діяльність підприємства і майбутні тарифи до державної інспекції по контролю за цінами, яка розглядає пакет документів і доки не дасть свій висновок – ніхто не має права підвищувати оплату за комунальні послуги.

Після цього в офіційних засобах масової інформації оприлюднюються нові тарифи. Якщо людей щось не влаштовує, то вони повинні заявити про це. І лише тоді тарифи потрапляють на затвердження до міської ради», - пояснює директор комунального підприємства «Бучатепломережа» Ігор Черняк.

- Ігорю Валентиновичу, у яких умовах сьогодні працює ваше підприємство?
- Умови праці - складні. Цей рік пропрацювали по предоплаті з Київоблгазом. Ми старалися стабілізувати ситуацію, але влітку все одно виникали певні проблеми – не виділяли ліміт газу. У максимально стислі строки питання вирішували. Але попереду зима і якщо ми остаточно не розрахуємося за спожиті в 2011/2012 опалювальному сезоні енергоносії, то буде складно розпочати опалювальний період.

- Тобто, під питанням – чи буде вчасно тепло у помешканнях бучанців?
- Рівень проплати за спожите тепло зараз 68% - це не високі показники навіть в рамках Київської області. Решта наших абонентів або не платять, або не сплачують у повному обсязі.
Тому існує близько 80 судових позовів з боку підприємства щодо неплатників. Слід зауважити, що боржники, на яких передано справи до суду, будуть змушені сплачувати ще й судові витрати.

- Кого можете віднести до «злісних» неплатників?
- Я хотів би зупинитися на зразкових платниках. Лідерами по проплаті за спожиті послуги є жителі будинків по вул. Нове шосе, 11-А та вул. Водопровідній, 40, 42, 58, 60. Вважаю, що саме з них всі мають брати приклад.
Найгіршими платниками за послуги є жителі будинків по вул. Водопровідній, 38, 44, 50-А (їх рівень менше 50%).
Ми живемо в одному місті, тому повинні бути зацікавленими у порядку в усьому, зокрема і в комунальному господарстві. Бо там, де є порядок – є і добробут, і комфорт, і перспективи розвитку для кожного.
газета: "Бучанські новини" №23 від 8 червня 2012 року
  1
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.