» » » Ірпінська ОДПІ повідомляє

Ірпінська ОДПІ повідомляє

Інтернет з кожним роком стає все більше невід’ємною частиною нашого життя. Однією з переваг, яку надають інформаційні технології, це можливість подання звітності платниками податків до податкових органів за допомогою електронного зв’язку.

Податковим Кодексом передбачено, що платники податків, які належать до великих та середніх підприємств, надають до органу державної податкової служби податкову звітність в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством (п. 49.4 глави 2 розділу ІІ Податкового Кодексу).

На теперішній час приймання податкової звітності засобами телекомунікаційного зв’язку регулюється наказом ДПА України від 10.04.08 № 233 «Про подання електронної податкової звітності», зареєстрованого в Мін’юсті 16.04.08 за № 320/15011 (п.10, підрозділу 10, розділу ХХ Податкового Кодексу).
Але не тільки великі та середні підприємства надають податкову звітність до органів податкової служби засобами e-mail. Договори про визнання електронних документів укладають з ДПІ за своїм місцезнаходженням або перебування на обліку малі підприємства та СПД – фізичні особи.
Подання податкової звітності засобами електронної пошти надає платнику податків багато переваг, це:

- економія робочого часу, коштів на придбання бланків податкової звітності, уникнення витрат часу на черги при поданні звітності до ОДПС України,
- без паперова технологія подання звітності;
- підтвердження прийняття звітності ДПС України, наданої засобами телекомунікаційного зв’язку;
- відміна необґрунтованих виїзних перевірок платників ПДВ;
- зменшення часу проведення перевірок;
- спрощення процедури відшкодування сум ПДВ тощо.

Для платників податків ДПС України розроблено безкоштовне програмне забезпечення по формуванню податкової звітності та реєстрів отриманих та виданих податкових накладних в електронному вигляді у форматі, затвердженому відповідним наказом ДПС України. Це програмне забезпечення розташоване на офіційному веб-сайті ДПС України (www.sta.gov.ua ), а також безкоштовно розповсюджується серед платників податків районними податковими інспекціями.
З метою уникнення помилок введення при централізованому прийманні податкової звітності (через ЦОЕЗ ДПС України) для платників ПДВ передбачена автоматизована перевірка реєстрів отриманих та виданих податкових накладних на відповідність індивідуального податкового номеру платника ПДВ – контрагента даним єдиного Реєстру платників ПДВ.

Крім того відповідно до п. 201.10 Податкового Кодексу при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов’язаний надати покупцю податкову накладну після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних платниками податку на додану вартість продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить:
- понад 1 мільйон гривень — з 1 січня 2011 року;
- понад 500 тисяч гривень — з 1 квітня 2011 року;
- понад 100 тисяч гривень — з 1 липня 2011 року;
- понад 10 тисяч гривень — з 1 січня 2012 року.

На виконання п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу Кабінет Міністрів України постановою від 29 грудня 2010 р. N 1246 затвердив Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних , яким визначений механізм :
- внесення відомостей, що містяться в податковій накладній та /або у розрахунку коригування кількісних і вартісних показників,
- внесення відомостей, що містяться в Реєстр платників ПДВ – продавців товарів (послуг),
- звірки даних, що містяться у виданих платникам ПДВ – покупцям товарів (послуг) податкової накладної та/або розрахунку коригування, з відомостями, що містяться в Реєстрі.
Таким чином,звертаємо особливу увагу платників Податку на додану вартість на наступне. Сьогодні платники ПДВ зобов'язані реєструвати податкові накладні з сумою податку, що перевищує 100 тис. грн. у Єдиному реєстрі податкових накладних, а з 1 січня 2012 року реєстрації підлягають податкові накладні з сумою податку 10 тис. грн. і вище. Без відповідного програмного забезпечення, договору на визнання документів в електронному вигляді і виходу в мережу Інтернет зареєструвати податкову накладну просто буде не можливо.

Тому, уклавши заздалегідь договір на подачу звітності в електронному вигляді, платники ПДВ уникнуть проблем з реєстрацією податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Наголошуємо, що відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає право покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту.
Сектор масово - роз’яснювальної роботи та звернень громадян Ірпінської ОДПІ 
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.