» » » Як працює міська паспортна служба

Як працює міська паспортна служба

Аби нагадати громадянам, а саме бучанцям, порядок оформлення, обміну і видачі паспорта громадянина України, питання реєстрації та інші послуги, які можна отримати у «паспортному» відділенні Бучі, а які тільки в Ірпені, ми запросили до розмови Олену Ярещенко, яка вже тривалий час працює у цій сфері.

- Олено Іванівно, розкажіть, коли і з якими питаннями можна звертатися до старшого інспектора з паспортної роботи Бучанського відділу міліції?
- Щоп’ятниці з 14.00 до 18.00 години у Бучанському відділі міліції (кабінет №3) здійснюється прийоми громадян щодо забезпечення виконання вимог законодавства з питань громадянства України, імміграції іноземців та осіб без громадянства в Україну, реєстрації фізичних осіб за місцем проживання або перебування, зняття з реєстраційного обліку, розгляд та підготовка документів стосовно набуття або припинення громадянства України, видача громадянам України, які постійно проживають в Україні, паспортних документів тощо. Також надаються консультації у разі втрати паспорта.

- Чи всі жителі Бучі можуть отримати необхідні послуги у СГІРФО, що знаходиться у міському відділі міліції?
- Лише безпосередні власники будинків, квартир (переважно це приватний сектор) можуть звертатися у Бучанське відділення громадянства, імміграції, реєстрації фізичних осіб. Ті, хто мешкає у будинках, які обслуговує КП «Бучанське управління ЖКГ», повинні звертатися в управління ЖКГ (прийомні дні паспортиста КП «БУЖКГ» понеділок, середа, п’ятниця – Авт.).

- Що потрібно для реєстрації громадянина України?
- Відповідно до Законів України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей» громадянин особисто має подати заяву. З собою необхідно мати оригінал документу, що є підставою для вселення у жиле приміщення та реєстрації (ордер або свідоцтво про право власності на житло), та паспортний документ (для дітей до 16-ти років – свідоцтво про народження). Після звіряння даних документи повертаються власнику. До того ж, якщо особа, що хоче зареєструватися не на свою житлову площу, а до власника будинку, – то необхідна згода цього власника помешкання. Якщо власників будинку декілька – то необхідна згода кожного з них. Для цього їм потрібно прийти на прийом і особисто (письмово) засвідчити свою згоду.
Неповнолітня дитина, яка реєструється до одного з батьків, згоди власника будинку не потребує, лише батько й матір дитини дають на це свою згоду (також письмово). Можлива згода одного з батьків особисто на прийомі або ж оформлена нотаріально належним чином.

- Як отримати паспорт громадянина України вперше?
- За місцем реєстрації або, у разі її відсутності, за місцем постійного проживання кожному громадянинові України після досягнення дитиною 16 років оформляється паспорт громадянина України. Для оформлення якого особа подає основні документи. Це заява про видачу паспорта. Заява заповнюється особисто заявником від руки, розбірливим почерком, з вичерпними відповідями на всі запитання, без скорочень і абревіатур. Допускається заповнення заяви іншими особами за осіб з фізичними вадами, психічно хворих тощо, про що вноситься відповідна відмітка в графу «службові відмітки» заяви. До заяви додається свідоцтво про народження в оригіналі; дві фотокартки розміром 3,5х4,5 см, будинкова книга, паспорти батьків. Для хлопців призовного віку обов’язковою є довідка з відміткою у воєнкоматі (її можна отримати у Бучанському військово-обліковому столі – Авт.).
Оформлення паспорта вперше до 18 років проводиться безкоштовно. Отримувати паспорт має особисто дитина.

- Які нині терміни отримання паспорта?
- Видача та обмін паспорта проводиться в місячний термін. Оригінали документів повертаються особі разом з оформленим паспортом.

- У яких випадках передбачений обмін паспорта громадянина України і які документи необхідні для отримання нового паспорта?
- Обмін паспорта здійснюється у разі зміни прізвища, імені та по батькові особи тощо; установлення розбіжностей у записах (невідповідності внесених до паспорта записів записам в інших документах); непридатності паспорта для користування (пошкодження з різних причин, загублення фотографічної картки тощо).
Для обміну паспорта особа подає: заяву, паспорт, що підлягає обміну, дві фотокартки розміром 3,5х4,5 см, квитанцію про сплату державного мита або оригінал і копію документа про звільнення від сплати державного мита та документи, що підтверджують обставини, на підставі яких паспорт підлягає обміну.
Якщо обмін паспорта здійснюється у зв’язку з його непридатністю для користування, то в разі необхідності (відсутність або пошкодження фотокартки, псування записів про прізвище, ім’я та по батькові, дати або місця народження тощо) працівником територіального підрозділу перевіряється належність зіпсованого паспорта особі, яка подала його для обміну. Для здійснення такої перевірки додатково подається ще одна фотокартка.

- Що роботи, коли паспорт вкрали чи загубили?
- Громадянин, у якого вкрали паспорт або який сам загубив його, повинен прийти особисто в чергову частину міліції й написати письмову заяву. У заяві викласти усі обставини, за яких сталася втрата паспорта. Через десять днів має бути відповідь про результати перевірки в цій справі. Якщо серед знайдених міліцією речей загубленого паспорта не виявилося, громадянину буде видана довідка, з якою йому потрібно йти до паспортного відділення. Крім цього, необхідно взяти виписку з домової книги, свідоцтво про народження, одруження та військовий квиток (у разі наявності).
Після перевірки документів, наданих особою, робиться висновок про видачу паспорта громадянина України.
У випадку, якщо його було не вкрадено, а загублено, процедура залишається такою ж, тільки крім сплати держмита доведеться сплатити ще й адміністративний штраф за втрату документа у розмірі від 17 до 51 грн (згідно статті 198 Кодексу України про адміністративні правопорушення). Розмір штрафу визначається в індивідуальному порядку, враховуючи обставини втрати паспорта та соціальний статус особи, котра його втратила. Якщо втрачений паспорт був знайдений, він підлягає терміновій здачі в орган внутрішніх справ.

- Наскільки потрібна і важлива зміна фотографії у паспорті за віком?
- Паспорт, в якому не вклеєні фотокартки при досягненні його власником 25 чи 45 років, вважається недійсним. Вклеювання до паспорта нових фотокарток провадиться паспортною службою у п’ятиденний термін.
Для вклеювання фотокартки подаються паспорт і дві кольорові фотокартки розміром 3,5х4,5 см. Якщо протягом місяця особа, яка досягла 25 чи 45 років не зробила цього, то потім відповідно статті 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення повинна сплатити адмінштраф.

- В Ірпені існує СГІРФО Ірпінського МВ ВС. Чи можуть звертатися туди бучанці?
- Всі жителі Ірпінського регіону, у тому числі і бучанці, можуть звертатися в Ірпінське відділення громадянства, імміграції, реєстрації фізичних осіб за адресою: м. Ірпінь, вул. 3-Інтернаціоналу, 2-Е. Довідки можна отримати за телефонами: 57-006 та 61-026.

- Розкажіть про графік роботи Ірпінського СГІРФО.
- Ірпінське СГІРФО працює
по середам (з 10.00 до 17.00 год., обідня перерва з 13.00 до 14.00 год.),
п’ятницям (з 11.00 до 18.00 год., обідня перерва з 13.00 до 14.00 год.) та суботам (з 9.00 до 14.00 год., без обідньої перерви).
Оформлення закордонного паспорта проводиться по вівторкам (з 9.00 до 18.00 год.) та суботам (з 9.00 до 14.00 год.).

- Яка зараз «процедура» отримання закордонного паспорту?
- Отримати закордонний паспорт бучанці можуть тільки в Ірпені. Для його оформлення при собі необхідно мати паспорт і дві його копії, ідентифікаційний код і копію та в кого є – чорнобильське посвідчення і його ксерокопія. Фотографії особи робляться на місці. Отримати закордонний паспорт можна вже через місяць. Вартість такого документу індивідуальна, адже залежить від тих чи інших пільг та вибору страхування. (Приблизна ціна закордонного паспорта при наявності чорнобильського посвідчення близько 250 грн, без наявності чорнобильського – у межах 450 грн – Авт.).

- Як працюється у СГІРФО Бучанського МВМ? Чи планується своє відділення у Бучі?
- Дуже багато людей приходить на прийом, але скарг за час моєї роботи не виникало. Намагаємося задовольняти потреби мешканців на місці. Існують задумки щодо розширення СГІРФО у Бучі. Ці питання узгоджуватимемо з Бучанською міською радою. Думаю, в подальшому кількість приймальних днів громадян збільшиться.


• ДОВІДКА
Олена Іванівна Ярещенко, старший інспектор сектору громадянства, імміграції, реєстрації фізичних осіб (СГІРФО) Бучанського міського відділу міліції Ірпінського МВ ГУ МВС України у Київській області, майор міліції.
В Ірпінському СГІРФО працює з 1994 року. У Бучанському – здійснює прийом громадян з 2000 року. Має великий стаж і досвід роботи.
Вікторія Кончаківська 
газета: «Бучанські новини» №35 від 9 вересня 2011 р.
  3
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.