» » » Управління Пенсійного Фонду України у м. Буча повідомляє

Управління Пенсійного Фонду України у м. Буча повідомляє

Верховною Радою України 8 липня 2010р. ухвалено Закон України №2464-VI „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (далі - Закон). Метою Закону є підвищення ефективності роботи фондів соціального страхування через створення умов для уникнення дублювання ними функцій з обліку платників внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, збору страхових внесків, здійснення контролю за повнотою та своєчасністю сплати страхових внесків, скорочення адміністративних витрат фондів на виконання цих функцій.

Запровадження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) передбачене Програмою економічних реформ України на 2010-2014 роки.

Законом передбачається:
запровадження в Україні сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, який замінить нинішні страхові внески, що сплачуються до чотирьох фондів соціального страхування:

- загальнообов’язкового державного пенсійного страхування,
- загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття,
- загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням,
- загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності;

консолідація в одному органі функцій обліку платників єдиного внеску, збору страхових внесків, прийняття звітності щодо їхньої сплати, контролю за повнотою та своєчасністю справляння єдиного внеску, стягнення заборгованості.

Унаслідок запровадження єдиного внеску значно спрощується процедура взаємодії платників з фондами щодо його сплати, оскільки контактувати з цього питання потрібно тільки з Пенсійним фондом. Буде запроваджено єдину базу для нарахування страхових внесків, одну форму фінансових звітів, актів перевірок тощо.
Централізована база даних про роботодавців і застрахованих осіб дасть змогу швидко виявити неплатників єдиного внеску або тих, хто сплачує внесок вибірково або не в повному обсязі, та сприятиме скороченню „тіньової” економіки та збільшенню доходів усіх фондів соціального страхування.

У застрахованих осіб з’явиться можливість у будь-який час отримати інформацію, які страхові внески та в які фонди сплачує за них роботодавець.
Положення Закону набирають чинності з 1 січня 2011 р., крім норм щодо видачі та застосування посвідчень застрахованої особи, які мають набрати чинності з 1 січня 2014 р.

Норми цього Закону поширюються на роботодавців та інших платників, які сьогодні обов’язково сплачують страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. З 1 січня 2011 р. вони вважатимуться платниками єдиного внеску.

Відповідно до цього Закону до платників єдиного внеску віднесено фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування.
Відокремлення внеску на соціальне страхування та єдиного внеску передбачене також Програмою економічних реформ України на 2010-2014 роки.
Базу нарахування та розмір єдиного внеску, визначені в розділі III Закону, сформовано майже повністю на чинній базі. Тому платники єдиного внеску сплачують його в основному з такої бази та в таких розмірах, що і до запровадження Закону.

Під час визначення розміру єдиного внеску для роботодавців ураховано кошти на чотири види соціального страхування, які нараховуються на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, в тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», для найманих осіб – на три види страхування (крім страхування від нещасних випадків), які розподіляються між відповідними фондами.

Законом передбачено збереження порядку розрахунку диференційованих розмірів страхових тарифів на страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що спричинили втрату працездатності. Частина єдиного внеску на цей вид страхування залежатиме від класу професійного ризику, до якого віднесено підприємство,, установу, організацію. При цьому для кожного підприємства з визначеним класом професійного ризику буде встановлено один розмір єдиного внеску.

Ставка єдиного внеску для роботодавців змінюється від 36,76% для працівників з першим рівнем виробничого ризику до 49,7% - для працівників з 67 рівнем виробничого ризику.
Єдиний внесок поступатиме на спеціальні рахунки, кодифіковані по платниках залежно від класу професійного ризику виробництва та від особливості сплати внеску по окремих платниках.

Розщеплення єдиного внеску в автоматизованому режимі здійснюватиме державне казначейство на централізовані рахунки фондів.
Функції фондів соціального страхування дещо змінюються, Але за ними залишаються всі їхні основні функції.

Закон має велике значення для подальшого розвитку економічної та соціальної сфери в Україні, створення більш сприятливих умов роботи суб’єктів господарювання, забезпечення прав застрахованих осіб.
О. Марченко, заступник начальника управління – начальник відділу обліку надходження платежів 
  0
Коментарів: 0
Додати коментар