» » » Перегляд тарифів на послуги водоканалу

Перегляд тарифів на послуги водоканалу

"Перегляд тариффв на послуги водоканалу — Явище закономірне"
Комфортне проживання людей без послуг, які надають комунальні підприємства, зокрема й водоканали, в сучасному світі майже неможливе. Проте, далеко не кожен задоволений їх рівнем та якістю, а ще – зависокими, на думку мешканців, тарифами.
За яким принципом формуються останні та в яких умовах нині перебуває КП регіону «Ірпіньводоканал» розповідає його керівник Олександр Калашніков.


Перегляд тарифів на послуги водоканалу— Чим обґрунтовані тарифи, які є сьогодні, та який спектр послуг надається населенню за цю плату?
— Тарифи на водопостачання та водовідведення розраховуються згідно „Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення,” затвердженого Постановою КМУ від 12 липня 2006 р. № 959 та проходять певну процедуру їх перевірки, узгодження та затвердження.

Діючі тарифи пройшли всі необхідні процедури та 12.09.2006 р., рішенням №156 виконкому Ірпінської міської ради, були затверджені та з 1 жовтня 2006 року введені в дію. Слід зауважити, що до затвердження тарифів, окрім всього, за ініціативи колишнього Ірпінського міського голови тарифи перевірила незалежна аудиторська фірма „Рада”, яка констатувала, що розраховані тарифи нижчі від тих, що мають відповідати 100% відшкодувань, а саме: на 0,20 грн. по водопостачанню та на 0,22 грн. по водовідведенню. Але зважаючи на те, що після перерахунку тарифів знову необхідно буде проходити процедуру регуляторного акту, а це знову мінімум місяць, вирішили затвердити в тому вигляді, які є. Для порівняння тариф КП „Ірпіньводоканал” з водопостачання 1,46 грн/м3, тоді як середньообласний – 2,69, або на тридцятому місці із 34 підприємств області, які надають аналогічні послуги, а з водовідведення 2,22 грн/м3 при середньому обласному – 3,18 , та знаходяться на двадцять п’ятому місці із 34 підприємств.

За кошти, які ми отримуємо згідно діючих тарифів, які, як ви зрозуміли, не відповідають фактичним витратам, КП „Ірпіньводоканал” забезпечує видобування питної води із підземних горизонтів, транспортування її через водопровідні мережі, водонапірні башти, станції другого підйому води, та, використовуючи відомчі, кооперативні, приватні мережі, внутрішньо-будинкові мережі багатоповерхівок, надає послуги з водопостачання абонентам, фізичним та юридичним особам.
Аналогічно, через внутрішньо-будинкові мережі каналізації (які, до речі, як і водопровідні, знаходяться на балансі житлових організацій, ними повинні обслуговуватися й відшкодування на їх обслуговування згідно методики розрахунків, затверджених постановами КМУ №214 від 03.09.1999 р. та № 560 від 12.06.2005 р., передбачено в тарифі на квартирну плату), приватні, кооперативні та відомчі мережі каналізації, в подальшому через систему напірно-самопливних колекторів та каналізаційних насосних станцій (кінцева точка м. Київ, вул. Генерала Наумова) надається послуга з водовідведення.

— Чи планується підвищення тарифів на послуги в 2008 році?
— Тарифи не підвищуються, а приводяться у відповідність до фактичної собівартості послуг.
Якщо діючі тарифи не відповідали фактичним витратам ще у вересні 2006 року, а за період з вересня 2006 р. по листопад 2007р.тільки деякі складові тарифу зросли, а це електроенергія в тарифі 36,24 коп. за квт. год., у жовтні 2007 р. 44,41 коп. за квт. год., мінімальна заробітна плата у вересні 2006 р. 375 грн. , а з 1 жовтня 2007 р. – 460 грн., зростання вартості металопродукції, паливно-мастильних матеріалів, збільшення тарифу за перекачку стоків у мережі м. Києва, які „Київводоканал” переглянув для своїх абонентів ще в листопаді – грудні 2006 р., та зміни у 2008 році розмірів мінімальної заробітної плати, маючи постійну тенденцію зростання тарифу на електроенергію, вартості ППМ, металу та інших матеріалів і запчастин, перегляд тарифів на наші послуги є явищем закономірним. При цьому хочу наголосити, що згідно Постанови КМУ від 27.02.07 р. №297 тарифи проходять нову процедуру до введення в дію, а саме: розраховані тарифи направляються на перевірку в інспекцію з контролю за цінами Київської обласної державної адміністрації, після перевірки надходять до відділу економіки міської ради та в подальшому проходять процедуру регуляторного акту – і тільки тоді подаються на затвердження виконавчими органами місцевого самоврядування.

— Яка нині ситуація з боржниками? Загальна сума заборгованості користувачів послуг по регіону?
— Після проведеної у вересні цього року, спільно з колегами „Полтававодоканал”, акції по відключенню боржників від наших послуг за допомогою пристроїв „Спрут” та „Зигзаг” ситуація покращилася. Багато боржників до початку акції, а особливо в період проведення самої акції по відключенню, з порозумінням віднеслись до своїх зобов’язань і сплатили свої борги.

На жаль, борг населення хоч і зменшився, але залишається бути таким, що потребує уваги. Так, загальний борг населення всього регіону, які отримують наші послуги, станом на 01.11.07 р. складає всього 3578,4 тис. грн., в тому числі по м. Буча 1266,1 тис. грн.

Тому є попередня домовленість із колегами з „Полтававодоканалу” про проведення в грудні цього року чергової акції по відключенню боржників від послуг водопостачання та водовідведення.

Маючи нагоду, в черговий раз звертаємось до свідомості боржників і пропонуємо розрахуватись з боргами не допускаючи відключення. Бригади по відключенню – далеко і не можуть приїхати негайно.

Відключення проводилось 7–8–9 вересня цього року, двоє боржників, які були відключені від послуг водопостачання та водовідведення розрахувалися в кінці жовтня – на початку листопада, а підключення буде проведене, можливо, лише на цьому тижні.

Давайте поміркуємо, чи варто нагромаджувати борги, для того, щоб два місяці не отримувати наших послуг.

—Чи надається нині населенню належний рівень послуг водопостачання та водовідведення?
— Що стосується належного рівня послуг з водопостачання та водовідведення, то слід зауважити, що він не завжди є бажаним. На жаль, трапляються випадки відхилення якості води від вимог стандарту, яка втрачає свою якість, проходячи через зношені труби. Неукомплектованість бригади кадрами не завжди дозволяє так швидко, як хотілось би, усувати аварії.
Не хочу виправдовуватись, але в цьому вбачається основна проблема – це фінансова. Борги та невідповідність тарифів впливає на відсутність оборотних коштів для капітальних вкладень, а через низьку зарплату для столичного регіону відсутність кваліфікованих кадрів не дозволяє забезпечити надання наших послуг у відповідності з вимогами абонентів-споживачів.
газета: №44 "Бучанські новини" від 9 листопада 2007р.
Людмила Гладська
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар