Як читати "штрих-код"..

Як читати "штрих-код"..
Штрих-код
При виборі товарів на ринку ми в першу чергу звертаємо увагу на етикетку, упаковку. Товари, що надходять у продаж, повинні бути марковані штриховим кодом, за допомогою якого зашифрована інформація про товар. Функціональне призначення штрих-коду передбачає ідентифікацію товару виробниками, постачальниками та продавцями. Разом з тим, споживачам також корисно знати про особливості цього елементу маркування товару.

Як читати штрих-код
Перші дві цифри штрих-коду (50) означають країну походження товару. Наступні п’ять цифр (12345) розповідають про підприємство-виробника товару, а ще п’ять (67890) - несуть інформацію про найменування товару та його споживчі властивості. Остання цифра (0) є контрольною та використовується для перевірки правильності зчитування штрих-коду сканером.

Типи штрих-кодів
Існує два типи штрих-кодів - лінійні та двомірні:
- Лінійні коди (найбільш поширений лінійний код EAN / UPC)
Лінійний штрих-код, як правило, на відміну від двомірного, не містить опису товару та ціни. Лінійний код - це, скоріше, так званий ключ до отримання інформації, що зберігається в базі даних комп’ютера та використовується для пошуку цієї інформації.

- Двомірні коди (2D) (найбільш поширений двомірний код PDF417)
Двомірні штрих-коди з’явилися не так давно. Використовуються вони, в першу чергу, щоб розмістити якомога більше даних про товар на тій самій площі, що займає одномірний код. Різниця в збільшені об’єму інформації двомірного штрих-коду - в 100 разів.

Інша перевага двомірного штрих-коду: значно підвищується продуктивність роботи під час занесення в інформаційну базу великої кількості інформації.
До того ж, двомірний штрих-код дозволяє значно поширювати межі його використання. Наприклад, він може бути застосований державними органами на різних посвідченнях - посвідчення особистості, права водіїв або технічні паспорти автомобілів. Широкі перспективи відкриваються для транспортних компаній та служб логістики щодо кодування товарно-транспортних документів, фармацевтичних компаній - для представлення в закодованому вигляді детальної інформації про лікарняні засоби, для аптек і лікарень - про товари та пацієнтів тощо.

Зчитування штрих-коду
Сканери штрих-коду — це пристрої, які зчитують штрих-код, що є нанесеним на упаковці товару та передають цю інформацію в комп’ютер, касові апарати, POS-термінали.
Сканери штрих-коду широко використовуються в сфері торгівлі та послуг для швидкої ідентифікації товару під час продажу, складування і т.д. Штрих-код, що несе у собі інформацію для ідентифікації товару, повинен наноситися виробником на упаковку товару або печататися за допомоги спеціалізованого принтера - принтера штрих-коду та надалі зчитуватися сканером.

Принтери етикеток (штрих-коду) — спеціалізовані принтери, створені для друку інформації, яка надалі наноситься на товар, упаковку для маркування. Один з основних напрямків застосування принтерів етикеток полягає у формувані внутрішніх штрих-кодів для товарів, які не мають штрих-коду виробника.
Принтери етикеток застосовують у різноманітних сферах: роздрібній торгівлі, складському господарстві, а також у виробництві для маркування продукції.

Особливості різних технологій
На даному етапі штрих-сканери підрозділяються між собою за принципом роботи: стаціонарні та ручні. Стаціонарні сканери створені для зчитування як одномірного, так і двомірного штрих-коду. Серед ручних сканерів — ручні контактні, ручні імідж-сканери, ручні лазерні. А також бездротові та такі, що вбудовуються.

Швидкими темпами росте парк обладнання для штрихового кодування, яке дозволяє автоматизувати облік продажу товарів, збільшити швидкість обслуговування покупців, вести оперативний облік товарів, що надходять та продаються на складі та в магазині, а крім того, зменшити кількість крадіжок у магазинах.

Узагальнення інформації — Наталія Бородачова, експерт з питань захисту прав споживачів Проекту "Спільнота споживачів та громадські об’єднання"
газета: №31 "Бучанські новини" від 10 серпня 2007р.
  0
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.