Виховання творчих діточок «У кожній дитині сонце. Дайте йому світити». Ці слова — кредо роботи трудового колективу Бучанського дошкільного навчального закладу №2 «Горобинка», який розпочав свою діяльність 20 травня 1976 року. За 33 роки зі стін садочка вийшли 1500 діток.
ДНЗ є закладом комбінованого типу. В ньому укомплектовано 6 вікових груп дітей, одна з яких - група для дітей раннього віку, дві групи логопедичні - для дітей з вадами мови. Зараз садочок відвідують 162 дитини. Колектив садочка, в основному, молодий.
Також діє спецгрупа (відкрита два роки тому), - це комерційна група, де батьки оплачують уроки англійської мови для дітей.
«Горобинка» забезпечує рівень дошкільної освіти згідно державних вимог, поєднує родинне та суспільне виховання.
Основні напрямки роботи - розкриття творчого потенціалу кожної дитини, її комунікативних здібностей, художньо-естетичний розвиток дошкільнят.
Вихователі розкривають індивідуальні здібності дітей і розвивають їх у повсякденному житті, на заняттях, у гуртках за інтересами. Діти вивчають українську та, за бажанням, англійську мову, залюбки співають і танцюють, знайомляться з духовними надбаннями рідного народу, вчаться дружити та поважати старших, допомагати молодшим і слабшим, знайомляться з рідним містом.
За бажанням батьків відкриваються різні гуртки. Найбільшою популярністю користується гурток по підготовці дітей до школи. Також надаються додаткові медичні послуги, створена група, в якій виховується менша кількість дітей.
У дошкільному закладі для реалізації програмних завдань створено необхідну навчально-матеріальну базу, оснащено методичний кабінет, кабінети вчителів-логопедів, практичного психолога, є музична та спортивна зала, велика кількість іграшок, дитячої та методичної літератури, аудіо- та відеотехніка.
Дошкільний заклад працює за програмами: «Дитина» (виховання і навчання дітей від 3-х до 7 років), «Зернятко» (розвиток та виховання дитини раннього віку), «Базовий компонент дошкільної освіти в Україні», «Авторська програма навчання англійської мови дітей дошкільного віку» (автор Галина Марченко). Також реалізовується програма з валеології, охорона життя і здоров’я.
Але унікальність «Горобинки» полягає в художньо-естетичному вихованні малечі. У роботі з дошкільнятами використовуються елементи концепції музичного виховання німецького композитора Карла Орфа. У результаті, дітки виростають фізично розвиненими, здоровими, вільними, творчими. Вже зараз вихованці садочка беруть участь майже в усіх загальноміських заходах і радують своїми хореографічними, вокальними номерами жителів та гостей міста.
Орфівська педагогіка - це особливий тип музичної педагогіки, яку називають креативною. Вона створює всі умови для дітей, щоб вони мали змогу творити свою музику. Найважливіше на заняттях - це атмосфера, де спілкуються рівні партнери - дитина і педагог. Дана система максимально наближена до можливостей та інтересів звичайної дитини (адже не всі музично обдаровані). Вона включає в себе:
Мовленнєві вправи - це ритмічна декламація віршів або прози з різним ритмічним малюнком та в супроводі озвучених жестів і шумових інструментів. Вони є основою не тільки музичного виховання, але і навчання дітей рідної мови і навіть іноземної.
Поетичне музикування - допомагає дітям відчути красу звучання поезії і музики, а також зв'язок слова і музики. Завдяки поетичному музикуванню діти залюбки заучують вірші напам'ять.
Музично-рухові вправи - допомагають підготувати дитину до спонтанного рухового вираження, навчають її зображувати рухи і настрої через елементарний рух (удари, клацання, плескання, притупування). При цьому у дітей виробляється швидкість реакції, дитина починає усвідомлювати музику через рух.
Ігри з інструментами К. Орфа - вдосконалюють навички, набуті в роботі з мовленнєвими вправами, розвивають почуття ансамблю, вчать розрізняти звучання інструментів за тембром.
Елементарний музичний театр. За словами музичного керівника «Горобинки» Тетяни Бікбаєвої, ця система об’єднує слова, рухи і музику. Тобто, дитина може співати, одночасно виконуючи якісь рухи, або грати на музичних інструментах. Під час занять вихованцями постійно використовуються жести, які озвучуються:хлопки, притопи тощо, що розвиває координацію, музичний слух, дозволяє дитині проявити свої творчі здібності.
Також використовуються саморобні музичні інструменти – все, що дитина бачить навколо себе (навіть кришки від каструль, ложки, марокаси тощо). Таке музикування приносить дітям велике задоволення та багато позитивних емоцій.
Методика Карла Орфа навчає сприймати звуки природи (наприклад, як шумить дощ) і передавати їх. Дитина наближується до природи, до ігрової атмосфери. Крім того, кожен малюк задіяний у процесі: хтось співає, хтось озвучує почуте жестами, хтось – танцює. Дітки імпровізують, стають більш вільнішими, у них розвиваються комунікативні здібності.
Цінність таких занять полягає в тому, що вони дають змогу дітям «грати» своїм тілом як першим інструментом, що передає творчу активність, розвивають рухові здібності, пам'ять, почуття ритму, мовленнєве інтонування, навчають співпрацювати.
Адреса: 08292, м. Буча, пров. Комсомольський, 20–Б
Тел.: 29-982
Завідувач - Тетяна Михайлівна Годун
Вихователь-методист - Людмила Олександрівна Гончар
Заступник з господарчої частини - Наталія Борисівна Кібальна
Кількість груп: 6
Кількість дітей:162
Кількість педагогів- 14
----------------------------------
Фотографії :